گزارش و تحلیل

ناتوانی آمریکا در برابر "سلاح روز قیامت" روسیه

© REUTERS / Lucas Jackson ناتوانی آمریکا در برابر "سلاح روز قیامت" روسیه
ناتوانی آمریکا در برابر سلاح روز قیامت روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
نشریه اینترنتی "یاهو نیوز ژاپن" (Yahoo News Japan) می نویسد که ایالات متحده چیزی برای مقابله با "سلاح روز قیامت" روسیه - اژدر هسته ای "پوزئیدون" Poseidon)) هیچ چیزی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره آمده است "پوزئیدون" زیر آب حرکت می کند و انفجار آن قادر است سونامی به ارتفاع 500 متر ایجاد کند که بر روی شهرهای ساحلی فرود خواهد آمد. نویسنده مقاله یادآور می شود، ارتفاع مجسمه آزادی در نیویورک 93 متر و ارتفاع آسمان خراش "امپایر استیت بیلدینگ" 443 متر است. یعنی یک موج خیلی بالاتر از این ساختمان ها به شهرها برخورد می کند.
کازوهیکو اینوئه، کارشناس نظامی می گوید پوزئیدون به لطف سیستم پیشران هسته ای خود، برد تقریبا نامحدودی دارد که رهگیری آن را با موشک های متعارف با برد محدود دشوار می کند.
"یاهو نیوز ژاپن" در پایان می نویسد ایالات متحده سلاح هایی قابل مقایسه با پوزئیدون و همطراز آن ندارد و بنابراین اژدر اتکی روسیه تهدیدی جدی برای آمریکایی ها محسوب می شود.
اژدر اتمی روسی پوزئیدون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اژدر اتمی روسی "پوزئیدون" در آمریکا "وحشت انگیز" دانسته شد
پیش از این، روزنامه ایتالیایی la Repubblicaگزارش داده بود که ماهواره های مادون قرمز موجود در ایالات متحده آنچه را که در اعماق دریا اتفاق می افتد نمی بینند: پوزئیدون به گونه ای طراحی شده است که گرمای کمی از خود ساطع کند و بی صدا با سرعت بیش از صد کیلومتر در ساعت حرکت می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رای اولین بار در سال 2018 ساخت پوزئیدون را در یک سخنرانی وضعیت اتحادیه اعلام کرد. به گفته وی، چنین شناورهای بدون سرنشین می توانند هم به سلاح های متعارف و هم به تسلیحات هسته ای مجهز شوند که به آنها اجازه می دهد تا اهداف مختلفی از جمله گروه های ناو هواپیمابر، استحکامات ساحلی و زیرساخت ها را مورد هدف قرار دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала