رئیس جمهور ایران: گسترش تروریسم و گسترش ناتو تحت هر پوششی، تهدید کننده ثبات و امنیت مناطق می‌باشد

© Photo / Iran information base (PAD)ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در ششمین اجلاس سران سیکا در آستانه، پایتخت قزاقستان اعلام کرد گسترش تروریسم در هر منطقه‌ای، ضد امنیت آنجاست و گسترش ناتو نیز تحت هر پوششی، تهدید کننده ثبات و امنیت مناطق می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیسی گفت: ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دهه‌ها از طریق تجاوز، اشغالگری، ‌آپارتاید، تجاوز و کشتار کودکان و غیر نظامیان در فلسطین، سوریه، عراق، یمن و افغانستان باعث ناامنی، خشونت، تروریسم و جنگ و اضطراب در منطقه شده‌اند. راهی جز پایان اشغالگری و کرنش در برابر رای و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود وجود ندارد.
در افغانستان، گذر از چرخة معیوبِ ناامنی و بی‌ثباتی نیازمند عزمی جدی و برداشتن گام‌هایی عملی از طریق گفتگوهای سیاسی است که هدفِ آن تشکیلِ دولتی فراگیر با مشارکت همة گروه‌های قومی و مذهبی این کشور و اجرای تعهدات بین‌المللی به ویژه تعهدات دوجانبه با همسایگان باشد.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
رئیسی در اجلاس سیکا: جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند نقش‌آفرینی موثرتر سازوکارهای منطقه‌ای است
از سوی دیگر، شکست قاطعِ تروریست‌های تکفیری و پایان حکومت آنها در سوریه منجر به کوچ دادنِ هدفمندِ آنها به سمت شرق شده است که امنیت مناطق مختلف ازجمله آسیای مرکزی را با خطر روبرو می‌سازد. همانگونه که گسترش تروریسم در هر منطقه‌ای، ضد امنیت آنجاست گسترش ناتو نیز تحت هر پوششی، تهدید کننده ثبات و امنیت مناطق می‌باشد.
جمهوری اسلامی ایران تروریسم را در هر شکلی از جمله تروریسم اقتصادی که به دنبال متوقف کردن رشد و توسعة اقتصادی کشورهای مستقل است، محکوم و با آن مقابله می‌کند. تروریسم اقتصادی یک تهدید همگانی است که نیازمند همکاری مستمر و پاسخ دسته‌جمعی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала