رئیسی در اجلاس سیکا: جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند نقش‌آفرینی موثرتر سازوکارهای منطقه‌ای است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در ششمین اجلاس سران سیکا در آستانه، پایتخت قزاقستان اعلام کرد جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند نقش‌آفرینی موثرتر سازوکارهای منطقه‌ای است
به گزارش اسپوتنیک، رئیسی با بیان اینکه امروزه جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمندِ نقش‌آفرینی مؤثرترِ سازوکارهای منطقه‌ای برای ایجاد فرصت‌های بیشتر جهت تعامل عینی کنشگرانِ بین‌المللی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیزِ مسایلِ منطقه‌ای و جهانی است، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران در پی‌گیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت، همواره شریکی ثابت قدم خواهد بود.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
رئیس جمهور ایران: گسترش تروریسم و گسترش ناتو تحت هر پوششی، تهدید کننده ثبات و امنیت مناطق می‌باشد
وی تأکید کرد عنصر کلیدی نفی یکجانبه‌گرایی و تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل است.
رئیسی گفت: امروزه جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمندِ نقش‌آفرینی مؤثرترِ سازوکارهای منطقه‌ای برای ایجاد فرصت‌های بیشتر جهت تعامل عینی کنشگرانِ بین‌المللی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیزِ مسایلِ منطقه‌ای و جهانی است.
ما بر این باوریم که دولت‌های عضو سیکا با اعتماد به پیشینة تمدنی ریشه‌دار خود می‌توانند روش‌های موجود برای گسترشِ صلح و امنیت را بر مبنای دیپلماسی و تعاملِ همه‌جانبه مبتنی بر عدالت و معنویت استوار نمایند. قطعا جمهوری اسلامی ایران در پی‌گیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت، همواره شریکی ثابت قدم خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала