- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کمک مالی به اوکراین 3 تا 4 میلیارد دلار در ماه تخمین زده می شود

© Sputnikعملیات ویژه روسیه در اوکراین
عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
اشتراک
صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام نمود که اوکراین به تامین مالی خارجی بیشتری نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: صندوق بین‌المللی پول نیاز اوکراین به تامین مالی خارجی برای سال 2023 را بین 3 تا 4 میلیارد دلار در ماه برآورد می‌کند.
در این بیانیه امده است: تا زمانی که خصومت ها ادامه داشته باشد، نیاز به بودجه خارجی قابل توجه ادامه خواهد داشت. او که در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در نشست وزیران درباره کمک به اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: طبق برآوردهای فعلی ما، نیازهای مالی در طول سال 2023 به حدود 3 تا 4 میلیارد دلار در ماه خواهد رسید.
به گفته جورجیوا، این برآوردها منعکس کننده کسری مالی "بسیار بزرگ" اوکراین است.
او افزود: "همه ما باید برای این احتمال آماده باشیم که تقاضاهای اجتماعی و زیرساختی می‌توانند نیازهای مالی را فراتر از این محدوده سوق دهند."
هشدار هوایی در کیف اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
هشدار هوایی در کی یف اعلام شد
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала