وزارت خارجه چین: طرح آمریکا برای تصرف 7 کشور طی پنج سال را به جهانیان یادآوری کرد

© Fotolia / Boggyوزارت خارجه چین: طرح آمریکا برای تصرف 7 کشور طی پنج سال را به جهانیان یادآوری کرد
وزارت خارجه چین: طرح آمریکا برای تصرف 7 کشور طی پنج سال را به جهانیان یادآوری کرد    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
اشتراک
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، طرح محرمانه آمریکا برای تصرف هفت کشور را یادآور شد.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، گزیده ای از سخنرانی ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا وسلی کلارک درباره برنامه های نظامی پنتاگون در بیست سال پیش را در توییتر منتشر نمود.
یک دیپلمات چینی به نقل از کلارک ضرب المثلی نوشت: "وقتی فقط یک چکش دارید، همه چیز شبیه میخ به نظر می رسد."
این فیلم سخنرانی ژنرال را در باشگاه مشترک المنافع کالیفرنیا در سال 2007 با گزارشی با موضوع "زمان برای رهبری: به نام وظیفه، افتخار، کشور" نشان می دهد. در آنجا، وسلی کلارک، داستانی را در پنتاگون در سال 2001 تعریف می کند، که یکی از مقامات ستاد کل استراتژی مخفی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برای حمله و نابودی دولت ها در هفت کشور در مدت پنج سال برنامه ای را به اشتراک گذاشته است. سخن از نابودی عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود. در عین حال، کلارک استدلال می‌کند که خود کارکنان پنتاگون به طور کامل نمی‌دانستند که علت این همه خصومت برای چیست.
پنج دلیل تهدید حیاتی به آمریکا ناشی از  مشارکت راهبردی روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
گزارش و تحلیل
پنج دلیل تهدید حیاتی به آمریکا ناشی از مشارکت راهبردی روسیه و چین
سخنگوی وزارت خارجه چین اغلب از طریق حساب شخصی خود در توییتر درباره اقدامات آمریکا و دیگر کشورهای غربی اظهار نظر می کند. وی پیش از این با اشاره به درک نادرست واشنگتن از معنای عبارت "جامعه بین‌المللی"، آمریکا را تهدیدی واقعی برای همه بشریت خواند و سخنان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره ماهیت دفاعی این ائتلاف را به سخره گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала