- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انفجار در منطقه چرکاسی اوکراین

© AP Photo / Adam Schreckانفجار در منطقه چرکاسی اوکراین
انفجار در منطقه چرکاسی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2022
اشتراک
اولکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین از انفجارهای جدید در منطقه چرکاسی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، گونچارنکو در کانال تلگرامی خود نوشت: "چرکاسی - انفجارها".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست عملیاتی با اعضای شورای امنیت گفت که صبح امروز یک حمله گسترده با سلاح های هدایت دقیق به تاسیسات زیرساختی اوکراین صورت گرفت.
پوتین حادثه پل کریمه را یک حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت های غیرنظامی خواند. به گفته وی، کی یف خود را هم تراز با نفرت انگیزترین گروه های تروریستی قرار داده است و بی پاسخ ماندن جنایات رژیم کی یف به سادگی غیرممکن است. علاوه بر این، به گفته رئیس جمهور، اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته ای کورسک انجام داد و تلاش کرد خط لوله گاز ترکیش استریم را تضعیف کند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که هدف حمله گسترده با سلاح های هدایت شونده دقیق علیه اوکراین که روز دوشنبه انجام شد محقق شده است.
رسانه‌های اوکراینی روز دوشنبه از انفجارهایی در کیف و منطقه کیف و همچنین مناطق خارکف، اودسا، دنپروپتروفسک، لویو و لویو، ایوانو-فرانکیفسک، ترنوپیل، خملنیتسکی، کونوتوپ، ریونه و پولتاوا خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала