تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و روسیه از شرق دریای خزر

© Sputnik / Sergey Malgavkoتلاش برای اتصال شبکه برق ایران و روسیه از شرق دریای خزر
تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و روسیه از شرق دریای خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2022
اشتراک
مشاور وزیر نیروی ایران در امور بین‌الملل گفت: تلاش می‌شود اتصال شبکه برق کشورمان با روسیه از سمت شرق دریای خزر هم برقرار شود.
به گزارش اسپوتنیک، محمدعلی فرحناکیان مشاور وزیر نیروی ایران در امور بین‌الملل، اظهار کرد: طرح اتصال شبکه برق کشورمان از سمت شرق دریای خزر طرحی است که امکان تبادل برق را در کشور‌های عضو سازمان شانگهای فراهم‌ تر می‌سازد.

وی ادامه داد: بحث اتصال شبکه برق کشورمان از شرق دریای خزر در اجلاس دریای خزر مطرح شد تا تصمیم‌ گیری‌های لازم اتخاذ شود.

مشاور وزیر نیروی ایران گفت: کشور‌های عضو شوری سابق بیشتر از نظر اتصال شبکه برق با یکدیگر امکان اتصال دارند و تنها لازم است خط سوم اتصال شبکه برق کشورمان با ترکمنستان که قبلاً خط دوم آن به بهره‌ برداری رسیده بود، برقرار شود.

فرحناکیان ادامه داد: این خط از سوی ایران تا نزدیک مرز کشیده شده و نیاز است از سوی ترکمنستان اقدام شود که این کشور نیز فعالیت‌های لازم را شروع کرده و فعال‌شدن آن ظرفیت انتقال را ۲۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

وی افزود: با این افزایش ظرفیتی که اتفاق خواهد افتاد و با وجود امکان اتصالی که در سایر کشور‌های شوروی سابق وجود دارد می‌توانیم برقمان را از طریق شرق دریای خزر منتقل کنیم.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با رایزنی‌ها بتوانیم از طریق ترکمنستان و تاجیکستان برای اتصال شبکه برق به کشور‌های عضو پیمان شانگهای نیز اقدام شود.
فرحناکیان با بیان اینکه ایران با همه کشور‌هایی که مرز زمینی دارد تبادل انرژی الکتریکی دارد، گفت: اکنون صادرات و واردات برق با این کشور‌ها فعال است و از تعداد معدودی واردات داریم و به تعدادی هم برق صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح‌ هایی نیز برای امکان برقراری اتصال با کشور‌های جنوب خلیج‌ فارس داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала