چطور آمریکا باعث شد ریاض و مسکو بهم نزدیک شوند؟

© AP Photo / Steve Helberبرنی سندرز سناتور آمریکایی
برنی سندرز سناتور آمریکایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
اشتراک
سناتور سندرز: ریاض بدترین نقض کننده حقوق بشر در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز سناتور آمریکایی در پی همراهی عربستان سعودی با روسیه برای کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس، با توصیف ریاض به عنوان بدترین نقض کننده حقوق بشر در جهان، خواستار خارج کردن همه نیروهای نظامی آمریکا از عربستان و توقف فروش جنگ افزار به این کشور غرب آسیا شده است.
سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت در پیامی توئیتری نوشت"اگر قرار باشد عربستان، یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در جهان به همراه روسیه، بهای بنزین را در ایالات متحده بالا ببرد، می تواند از پوتین (رئیس جمهوری روسیه) برای دفاع از سلطنت سعودی کمک بگیرد".
سندرز همچنین خواهان تعطیل شدن کارتل نفتی عربستان که بهای نفت خام را در جهان تعیین می کند، شده است.
پیش بینی مشکلات جدید برای آمریکایی ها پس از تصمیم اوپک پلاس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
پیش بینی مشکلات جدید برای آمریکایی ها پس از تصمیم اوپک پلاس
گفتنی است، تصمیم چهارشنبه گذشته گروه اوپک پلاس متشکل از تولیدکنندگان عمده نفت خام شامل روسیه به همراه کشورهای عضو اوپک، برای کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز در آستانه فصل سرما در غرب و انتخابات میان دوره ای حساس برای حزب دمکرات آمریکا، موجب اوج گیری بهای سوخت در آمریکا و اروپا شد.
گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا بدنبال تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عربستان و امارات متحده عربی شدند.
همچنین اعلام شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن پس از تصمیم عربستان سعودی و اوپک پلاس برای کاهش عمده تولید نفت که منجر به روند افزایشی بهای انرژی شد، گزینه های گوناگون را در باره ادامه روابط با این کشور، بررسی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала