واکنش ها به اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین

© Sputnik / Alexey Vovkواکنش ها به اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین
واکنش ها به اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
کاربران ایرانی نسبت به اخراج و بدرفتاری با دانشجویان ایرانی با ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه، واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در طی روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان ایرانی که در اوکراین مشغول به تحصیل بودند، تصاویری از پاسپورتهای خود مهمور به دیپورت 3 ساله از خاک اوکراین را منتشر کرده اند. تا کنون هیچ بیانیه ای رسمی از سوی این دو کشور در این خصوص منتشر نشده است.
تعدادی از دانشجویان ایرانی که پیش از آغاز عملیات ویژه روسیه، در دانشگاه های اوکراین تحصیل می کردند، اعلام کرده اند که وزارت علوم ایران برخلاف وعده قبلی خود از پذیرش آنها در دانشگاه های داخل خودداری کرده است. این در حالیست که مقامات کی‌یف نیز با ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین، دانشجویان ایرانی را اخراج کرده و ورود آنها به اوکراین را تا سه سال آینده ممنوع کرده‌اند. اسپوتنیک برخی از نظرات کاربران اینترنت را در این خصوص جمع آوری کرده است.
کاربری به نام محمد رضا احمدی در خصوص این اخراج نوشته است: یکی از دانشجویان ایرانی در اوکراین برام این رو فرستاده: ما رو از دانشگاه و کشور اوکراین اخراج کردن و مهری زدن توی پاسمورتمون ک حق ورود تا سه سال هم نداریم و دلیل رو هم فروش پهباد های ایرانی به روسیه اعلام کردن؛ متاسفانه دانشگاه های ایران با ما برای انتقال، همکاری نکردند".
از سوی دیگر؛ کاربر دیگری با نام رپ فروش می نویسد: دولت پفیوز اوکراین تمام دانشجویان ایرانی رو (که شهریه های سرسام آور میدادن بهش) اخراج کرد!
من احمقو بگو واسه کی پرچم اوکراین را زدیم پروفایل. این الاغا همه اقداماشون فقط ضد ملته.
کاربری به نام مهر نیز می نویسد: دانشجویان ایرانی از اوکراین اخراج شدند، شما بودید از همین اوکراین حمایت می کردید
فربد ابراهیمی کاربر دیگری نیز در خصوص بدرفتاری با دانشجویان ایرانی در اوکراین می نویسد: دختر دوستم اوکراین دانشجو هس میگف اوکراینی ها خیلی نژاد پرستن به مهاجران توهین میکنن از وقتی که هواپیمای اوکراینی سقوط کرده عرصه را بر دانشجویان ایرانی تنگ کرده‌اند با کوچکترین بهانه ای از دانشگاه اخراج میکنن تا اینکه دیشب هم در بی بی سی دیدم باسیاه پوست ها بدرفتاری میکنند.
همچنین قابل توجه است که تعداد 1500 دانشجوی ایرانی در اوکراین درس می خوانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала