واشنگتن در برقراری قواعد خود در تولید و فروش نفت شکست خورده است

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش اندک قیمت نفت در جهان
کاهش اندک قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
پرتال ژئوپولیتیکا.نیوز، تغییرات تکتونیکی بازار جهانی انرژی، در حال رخ دادن است.
اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری تحلیلی Geopolitika.news کرواسی می نویسد: همه منتظر نتایج نشست اوپک پلاس در وین بودند. اما بیشتر از همه در واشنگتن منتظر آن بودند. در ماه آینده انتخابات کنگره برگزار می شود و دولت بایدن باید قیمت نفت را به هر قیمتی شده پایین نگه دارد، زیرا قیمت های بالای انرژی و تورم بالا بر احساسات و عقاید عمومی آمریکا تأثیر می گذارد.
تصمیم گرفته شد و کاخ سفید دچار وحشت گردید. اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید نفت را نه یک میلیون بشکه، بلکه دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اگرچه کاهش واقعی به دلیل تولید ناکافی یک میلیون بشکه برآورد می شود. حتی لابی قدرتمند آمریکایی نیز کمکی نکرد که برخی از متحدان عرب آمریکا در اوپک پلاس را تحت فشار قرار داد تا به چنین تصمیمی رای منفی بدهند. این تصمیم از ماه نوامبر اجرایی خواهد شد.
پس از چنین اخباری، قیمت نفت برنت تا 93 دلار در هر بشکه افزایش یافت. طبعا جو بایدن از تصمیم اوپک پلاس انتقاد کرد، اما سعودی ها می گویند که کاهش به دلیل افزایش نرخ بهره ضروری است و انتقاد از آنها ناشی از گستاخی ثروتمندان است. عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست در وین، سخنان دقیق‌تری گفت. وی به رویترز مراجعه کرد و این خبرگزاری را به انتشار اطلاعات نادرست درباره نقش عربستان سعودی و فدراسیون روسیه در این موضوع متهم کرد. وزیر سعودی همچنین خاطرنشان کرد که با کسی از روسیه ارتباطی نداشته است.
و ایالات متحده با مشکل دیگری روبرو است. در نوامبر برنامه فروش 180 میلیون بشکه از ذخایر دولت آمریکا - یک میلیون بشکه در روز - پایان می یابد. ذخایر آمریکا رو به اتمام است و استفاده مداوم از آنها برای حمایت از قیمت نفت بسیار خطرناک خواهد بود. اما دولت آمریکا اعلام کرد که پاسخ به تصمیم اوپک پلاس فروش اضافی ده میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک ایالات متحده در ماه نوامبر خواهد بود.
Эксклюзивная выставка иранских товаров в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
گزارش و تحلیل
جزئیات جدید بزرگترین معامله نفت و گاز بین ایران و روسیه + ویدئو
کاخ سفید گفت: "رئیس جمهور به تخصیص نفت از ذخایر برای محافظت از مصرف کنندگان آمریکایی و تضمین امنیت انرژی ایالات متحده ادامه خواهد داد و افزود: دولت همچنین با کنگره در مورد اقدامات و ابزارهای اضافی برای محدود کردن توانایی اوپک پلاس برای تأثیرگذاری بر قیمت انرژی مشورت خواهد کرد. اما به هر حال، لابی آمریکا همانا به این دلیل موفقیت آمیز نیست که تولیدکنندگان نفت به شدت مخالف این هستند که خریداران قوانین بازی خود را تعیین و دیکته کنند.
بایدن به دنبال نجات حتی در پی کشورهایی است که با ایالات متحده دوست نیستند. وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود می نویسد: دولت جو بایدن در حال آماده شدن برای کاهش تحریم ها علیه ونزوئلا است تا شورون بتواند به تولید نفت در آنجا ادامه دهد. و دونالد ترامپ در کنفرانسی در میامی گفت که مقامات آمریکایی باید در ایالات متحده نفت استخراج کنند: "کاری که آنها (دولت بایدن) انجام می‌دهند به سادگی جنون آمیز است." ما از ونزوئلا می‌خواهیم، ​​از عربستان سعودی و دیگران می‌خواهیم نفتی را که بیش از دیگران زیر پایمان داریم به ما بدهند." به این خبر می توانیم گزارش بلومبرگ را اضافه کنیم. پاتریک پویان، مدیرعامل TotalEnergies در کنفرانس EnergyIntelligence در لندن، سقف قیمت نفت را ایده بدی خواند و گفت که "بازار در حال حاضر کار خود را انجام می دهد، نفت روسیه در حال حاضر با تخفیف شدید فروخته می شود."
با جمع بندی، می توانیم به نتایج زیر برسیم. خطر بازی های انرژی جهانی کمتر از بازی های سیاسی نیست. ممکن سناریوهای اصلا پیش بینی نشده عملی شود که به ثبات بازار جهانی انرژی کمکی نکند. بر عکس. تغییرات تکتونیکی رخ خواهد داد و راه های جدید تامین نفت و گاز و بازارهای جدید برای تولیدکنندگان اصلی و برای خریداران ظاهر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала