مخبر: مناطق آزاد اقتصادی مانند آستاراخان می تواند از ایران و روسیه در برابر تحریم ها محافظت کند

© Photo / IRNAمحمد مخبر ، معاون اول رئیس جمهور ایران
محمد مخبر ، معاون اول رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران خواستار افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه با استفاده از فرصت های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در منطقه آستاراخان شد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران در دیدار با نمایندگان بازرگانی روسیه در مسکو گفت که منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در آستاراخان، در مقابله با تحریم های غرب علیه روسیه و ایران بسیار مهم هستند.
وی در ادامه افزود که ایجاد منطقه اقتصادی ویژه یکی از راه های کاهش تاثیر تحریم ها است و تصریح کرد: باید از فرصت های مجمع اقتصادی خزر، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا به نفع خود استفاده کنیم."
آکوچکیان: محصولات گلرنگ ایران وارد بازار روسیه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
آکوچکیان: محصولات گلرنگ ایران وارد بازار روسیه می شود + ویدئو
معاون اول رئیس جمهور ایران خواستار افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه با استفاده از فرصت های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در منطقه آستاراخان شد.
مخبر محدودیت در بخش بانکی، بیمه و مبادلات ارزی را از موانع اصلی توسعه تجارت دوجانبه ایران و فدراسیون روسیه خواند. وی بر اهمیت استفاده از پول ملی دو کشور در تسویه حساب های متقابل تاکید کرد.
روز چهارشنبه، سرگئی میلوشکین، مدیر کل منطقه ازاد اقتصادی لوتوس، پیشنهاد ایجاد یک مرکز مبادله بر اساس آن را برای تسهیل همکاری تجاری بین روسیه و ایران را بیان نمود.
گفتنی است، در فصل بهار و تابستان امسال حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 31 درصد افزایش یافت. تجارت دوجانبه در سال 2021 به رکورد 4 میلیارد دلار رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала