آکوچکیان: محصولات گلرنگ ایران وارد بازار روسیه می شود + ویدئو

© Sputnik / Sergey Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر آکوچکیان: محصولات گلرنگ ایران وارد بازار روسیه می شود
آکوچکیان: محصولات گلرنگ ایران وارد بازار روسیه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
آقای مهدی آکوچیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام نمود که اکثر محصولات ایران از طریق دریا به استان آستاراخان می رسد و به شهرهای دیگر من جمله مسکو توزیع می شود. میوه، خشکبار و صیفی جات از ایران به روسیه وارد می شود.
به گزارش اسپوتنیک، آقای مهدی آکوچیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان، در خصوص همکاری میان ایران و روسیه در چارچوب همکاری کشورهای حوزه دریای خزر با خبرنگار ما به گقتگو نشست.
منطقه آستاراخان چه نقشی در تسهیل روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه دارد؟
تاریخ مناسبات استان استاراخان با ایران به بیش از 40 سال قبل بر می گردد. هم اکنون کاروانسراهای قدیمی و مسجد فارس ها که در آستاراخان این بناهای تاریخی آن همچنان وجود دارد، بیانگر سالهای متمادی مبادلات تجاری میان ایران و استاراخان بوده است. این اهمیت از همان زمان، تا کنون حفظ شده و در حال حاضر با توجه به تحولات کنکونی بسیار حائز اهمیت شده است.
سرمایه گذاری ایرانیان در سالهای اخیر در آستاراخان روسیه با چه پیشرفت هایی همراه بوده است؟
در منطقه لوتوس که منطقه آزاد و ویژه اقتصادی محسوب می شود، شرکت گلرنگ ایران سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است که انشالا تا سال آینده محصولات گلرنگ وارد بازار روسیه خواهد شد. شرکتهای دیگر نیز اعلام امادگی برای سرمایه گذاری در استاراخان نموده اند.
از سوی دیگر پرواز مستقیم میان ایران و آستاراخان با توجه به تعداد زیاد مسلمانان که در این بخش روسیه زندگی می کنند و همچنین افزایش مبادلات اقتصادی در این منطقه پرواز مستقیمی در نظر گرفته شد که به خاطر عدم زیرساخت های آن، چند ماه متوقف شده است و به زودی شاهد ادامه این فعالیت ها باشیم.
عمده فعالیت های ایرانی ها در استاراخان در زمینه تجارت، صادرات و واردات مشغولند، برخی نیز دارای شرکت های مشترک با شرکای روسی خود هستند و طبق قوانین فدراسیون روسیه به تجارت میان ایران و روسیه مبادرت می ورزند.
اکثر محصولات ایران از طریق دریا به استان آستاراخان می رسد و به شهرهای دیگر من جمله مسکو توزیع می شود. میوه، خشکبار و صیفی جات از ایران به روسیه وارد می شود.
اگر چند ماه گذشته بررسی کرده باشید می بینید محصولات دیگری از ایران: از محصولات خانگی، سیمان و در آینده همکاری های دارویی به روسیه صادر خواهد شد. این اتفاق به خاطر تحریم های ظالمانه ای است که به دو کشور وارد شده است. با بازگشایی کریدور شمال جنوب باشیم که در ان صورت نقش استان آستاراخان دو چندان می شود.
برای تسهیل امور مالی، ما شعبه بانک میربیزینس بانک را داریم و این بانک در حال حاضر فعال است و در آینده اقدامات بیشتر مالی و بانکی انجام می شود و جناب سفیر ایران در روسیه نیز تلاش های زیادی در این زمینه می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала