انتشار موافقت نامه های پیوستن مناطق جدید به روسیه

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле
Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2022
اشتراک
دومای دولتی روسیه معاهدات پذیرش جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق خرسون و زاپوروژیا به روسیه را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال اطلاعات حقوقی، توافق نامه های پذیرش جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق خرسون و زاپروژیا در روسیه و تشکیل عناصر جدید فدراسیون را منتشر کرده است.
این اسناد توسط ولادیمیر پوتین و رهبران آن منطاق در 30 سپتامبر در کرملین امضا شد. در 2 اکتبر، دادگاه قانون اساسی آنها را مطابق با قانون اساسی کشور فدراسیون روسیه تشخیص داد.
بر طبق موافقت نامه ها، مرزهای جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق خرسون و زاپروژیا در مجاورت قلمرو سایر کشورها، مرز دولتی روسیه است.
تا 1 ژانویه 2026، هر چهار عنصر جدید فدراسیون روسیه باید یک دوره انتقالی برای حل مسائل مربوط به وظیفه نظامی و خدمت سربازی را طی کنند. همچنین قبل از این زمان، مسائل مربوط به ادغام مناطق جدید در سیستم های اقتصادی، مالی، اعتباری و حقوقی روسیه و همچنین در سیستم ارگان های دولتی باید حل شود.
قوانین روسیه و سایر قوانین حقوقی هنجاری در مناطق جدید از روز پذیرش آنها در روسیه مؤثر است. در عین حال، قوانین حقوقی هنجاری مناطق خرسون و زاپروژیا در صورت مغایرت با قانون اساسی روسیه اعمال نمی شوند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
سخنگوی کرملین: حمله به مناطق آزاد شده، تجاوز به روسیه محسوب خواهد شد
اسناد رسمی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، تا پایان دوره انتقال یا تصویب قوانین قانونی مربوطه روسیه معتبر هستند.
دولت های جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، تا تشکیل دفاتر جدید روسای موقت جمهوری ها به کار خود ادامه خواهند داد. دولت های مناطق خرسون و زاپروژیا باید فرمانداری های موقت را مطابق با قوانین روسیه تشکیل دهند.
معاهدات منتشر شده به طور موقت از تاریخ امضا اعمال می شود و از روز تصویب لازم الاجرا می شود. نشست دومای دولتی در مورد تصویب معاهدات قرار است روز 3 اکتبر 2022برگزار شود و بررسی حتمی توافقات توسط شورای فدراسیون برای روز 4 اکتبر (سه شنبه) برنامه ریزی شده است.
گفتنی است، مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار شد.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала