مقصر اصلی درگیری اوکراین مشخص شد

© Photo / Facebook account of Maia Sanduمایا ساندو رئیس جمهور مولداوی
مایا ساندو رئیس جمهور مولداوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
اشتراک
رئیس جمهور مولداوی به طور تصادفی مقصر اصلی درگیری در اوکراین را معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مایا ساندو، رئیس‌جمهور مولداوی در کنفرانس کوتاه مدت مطبوعاتی در تاریخ 1 اکتبر در دیدار با یوهانس هان، کمیسر بودجه و اداری اروپا، اوکراین را به تشدید درگیری با روسیه متهم کرد.
وی در ادامه افزود: " درگیری که توسط اوکراین آغاز شد، و متأسفانه باعث آغاز عملیات توسط روسیه علیه اوکراین شد، نظم بین المللی را درهم شکسته و عواقب جدی برای تمام اروپا دربردارد".
رهبر مولداوی در 30 سپتامبر، پیوستن جمهوری خلق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه را محکوم کرده و همه پرسی برگزار شده در این مناطق را غیرقانونی خواند.
پوتین: غلات و نان اوکراین به اروپا می رود، تنها 5 درصد به فقیرترین کشورها می رسد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین: غلات و نان اوکراین به اروپا می رود، تنها 5 درصد به فقیرترین کشورها می رسد
گفتنی است، مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 30 سپتامبر در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار می‌شود.
همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала