گزارش و تحلیل

گلوبال تایمز: متحدان آمریکا باید مراقب خودشان باشند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر گلوبال تایمز: متحدان آمریکا باید مراقب خودشان باشند
گلوبال تایمز: متحدان آمریکا باید مراقب خودشان باشند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
تحریم ها علیه روسیه؛ اروپا به ساز آمریکا رقصیده و قربانی واشنگتن شد.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه پرشمارگان چینی گلوبال تایمز می نویسد: خرابکاری در خط لوله های نورد استریم نشان داد که امنیت زیرساخت انرژی اروپا چقدر ضعیف است. اما اتحادیه اروپا همچنان از واشنگتن پیروی می کند و امیدهای این قاره به حل مشکلات موجود انرژی را به خطر می اندازد. کشورهای اتحادیه اروپا گام به گام بیشتر تحریم ها علیه مسکو را گسترش می دهند. روز چهارشنبه، زمانی که نتایج همه پرسی پیوستن چهار منطقه اوکراین به روسیه مشخص شد، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریم ها را علیه مسکو پیشنهاد کرده است که شامل محدود کردن قیمت نفت است. فاجعه اروپا این است که وابستگی آن به واشنگتن به حدی افزایش یافته است که مجبور است به ساز آمریکا برقصد. در نتیجه اتحادیه اروپا و روسیه آسیب می بینند، در حالی که نیازهای ایالات متحده برآورده می شود.
کشورهای سراسر جهان و به ویژه برخی از متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام باید به درد و رنج اروپا فکر کنند. وقتی آنها کورکورانه سلطه جهانی فزاینده آمریکا را دنبال می کنند واقعاً چه کسی سود می برد؟ این کشورها باید درک کنند که در زمانی که اقتصاد اروپا بیشتر در باتلاق رکود فرو می رود، واشنگتن در نتیجه حیله گری های خود از بلایای آن سود می برد.
هشدار روسیه به آمریکا برای فشار بر کی یف به گسترش درگیری ها در خاک روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هشدار روسیه به آمریکا برای فشار بر کی یف به گسترش درگیری ها در خاک روسیه
هنگامی که درگیری مسلحانه بین مسکو و کی یف آغاز شد، بسیاری از اروپایی ها بر این باور بودند که این درگیری اوکراینی ها و آمریکایی ها با روس ها خواهد بود. اما واقع چیز دیگری از آب در آمده. اروپا نیز قربانی واشنگتن شده است. استقلال استراتژیک اروپا و کنترل بر اقتصاد خود به طور جدی تحت تأثیر قرار گرفته است. اروپا با از دست دادن استقلال استراتژیک خود دچار سردرگمی شد و این امر منجر به بروز ناسنجیدگی معینی در آن گردید. مقامات بروکسل در حال "تصمیم گیری" هستند و شهروندان اروپایی و شرکت های کامل با تشدید بحران به ناچار اروپا را ترک می کنند.
به دلیل افزایش شدید قیمت گاز و درگیری های مداوم در اوکراین، بسیاری از شرکت های اروپایی تجارت خود را به ایالات متحده منتقل می کنند. این امر در مورد شرکت های فولادی و تولیدکنندگان کود، که بسیار انرژی بر هستند، صدق می کند. وال استریت ژورنال به نقل از اقتصاددانان هشدار می دهد که ممکن است عصر جدیدی از صنعت زدایی در اروپا آغاز شود. مجله اروپایی "مدرن دیپلماسی" همچنین خاطرنشان می کند که با خروج ثروت از قاره اروپا عمدتاً به ایالات متحده، جمعیت این منطقه بیش از پیش فقیرتر می شود.
امروز بزرگترین مشکل اروپا عدم اطمینان است. کل قاره با خطرات عظیمی مواجه است. درگیری روسیه و اوکراین ممکن است تشدید شود، از مرزهای دو کشور فراتر رفته و در سراسر منطقه گسترش یابد. سردرگمی ژئوپلیتیکی، پتانسیل اقتصادی اروپا را تضعیف کرده و چشم انداز رونق را از آن سلب خواهد کرد.
اروپا در برابر مزیت ها و قدرت ایالات متحده موضع انفعالی اتخاذ کرده است. اتحادیه اروپا به مبارزه با تهدید به اصطلاح روسیه پیوسته است، اگرچه برای این کار باید به طور قابل توجهی منافع اقتصادی خود را قربانی کند. علاوه بر این، اروپا مجبور است به طور فزاینده ای برای تامین امنیت به ناتو تکیه کند، زیرا اکنون منابع کمی برای خود دارد.
چشم انداز از دست دادن استقلال استراتژیک اروپا یک فاجعه واقعی نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جهان است. عدم تعادل ژئوپلیتیک قدرتمند ناشی از این روند ممکن است منجر به این واقعیت شود که امکان بازگشت همه چیز به حالت عادی خود دیگر وجود نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала