- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پیام تبریک رهبر کریمه پس از امضای قرارداد الحاق سرزمین های آزاد شده به خاک روسیه

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر پیام تبریک رهبر کریمه پس از امضای قرارداد الحاق سرزمین های آزاد شده به خاک روسیه
پیام تبریک رهبر کریمه پس از امضای قرارداد الحاق سرزمین های آزاد شده به خاک روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
سرگی آکسنوف، رهبر کریمه در سخنانی اعلام نمود که امروز با الحاق این سرزمین ها، تاریخ 18 مارس 2014 را به یاد آورد که توافقنامه اتحاد کریمه و سواستوپل با روسیه امضا شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی آکسنوف، رئیس کریمه از کرملین در سخنانی اعلام نمود که: "در مراسم امضای قراردادهای الحاق مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه، در کاخ بزرگ کرملین حضور داشتم. البته امروز، تاریخ 18 مارس 2014 را به یاد آورد که توافقنامه اتحاد کریمه و سواستوپل با روسیه امضا شد. امروز یک روز تاریخی داخلی و جهانی شده است. من این پیروزی مورد انتظار را به برادران و خواهرانمان تبریک می گویم! شجاعت و سرکشی شما باعث تحسین واقعی شما خواهد شد. اهالی کریمه می دانند که به خاطر این روز چه آزمایش های وحشتناکی را تحمل کردید.
آمریکا، تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل الحاق مناطق جدید اعمال می کند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
آمریکا، تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل الحاق مناطق جدید اعمال می کند
ما مفتخریم که اکنون در یک خانواده بزرگ با هم هستیم، همانطور که رئیس جمهور ما گفت، امروز برای مردم خود، برای روسیه تاریخی بزرگ می جنگیم. و ما قطعا پیروز خواهیم شد! من مطمئن هستم که آینده ای روشن و صلح آمیز در انتظار ما است که در آن جایی برای نفرت و دشمنی وجود نخواهد داشت. ما با هم آنچه را که ویران شده است، بازسازی خواهیم کرد، آنچه را که از بین رفته است، باز می گردانیم و عدالت را باز می گردانیم. ما با تو هستیم. به خانه خوش آمدی!"
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала