- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

قرارداد الحاق مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا به روسیه به امضای پوتین رسید

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه قرارداد رسمی الحاق مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا را در کرملین امضا نمود.
به گزارش اسپوتنیک، امروز در تاریخ 30 سپتامبر 2022، قرارداد رسمی الحاق مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا به امضای پوتین رسید، و این سرزمین ها به طور رسمی جزئی از خاک روسیه می شوند.
رئیس جمهور روسیه در مراسم امضای این قرارداد خطاب به غربی ها گفت: مردم مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا یک انتخاب روشن داشتند و اکنون ما به غرب اعلام می کنیم که این مناطق دیگر متعلق به روسیه است.
پوتین گفت: خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی و رفراندوم را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که مردم در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق زاپوروژیا و خرسون یک انتخاب صریح انجام داده اند.
ولادیمیر پوتین تصریح کرد: "شهروندان عزیز روسیه، شهروندان جمهوری های خلق دونتسک و لوخانسک، ساکنان مناطق زاپوروژیا و خرسون، نمایندگان دومای ایالتی، سناتورهای فدراسیون روسیه، می دانید، همه پرسی در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، زاپوروژیه برگزار شد و نتایج مشخص است. مردم ما انتخاب خود را انجام دادیم. انتخابی بدون تردید. مردم در مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا یک انتخاب روشن داشتند".
Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
گزارش لحظه به لحظه مراسم امضای قرارداد الحاق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه
مراسم امضای قرارداد الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار می‌شود.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
بیش از 100 ناظر بین المللی از 40 کشور روند رای گیری در همه پرسی های جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیارا در دنبال کردند که هیچ تخلفی را در هنگام ابراز اراده شهروندان مشاهده و ثبت نکردند. بسیاری از کسانی که به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند به خبرنگاران می که هشت سال منتظر این فرصت بودند و احساسات شاد خود را پنهان نکردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала