پاسخ سخنگوی کرملین به اخبار رسانه های غربی در مورد حضور نظامیان روسیه در منطقه سانحه نورد استریم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه
دمیتری پسکوف،  سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به اخبار رسانه های غربی در مورد حضور نظامیان ارتش روسیه در منطقه وقوع سانحه نورد استریم به رسانه های غربی اعلام کرد این خبر مغرضانه است و نظامیان ناتو خیلی بیشتر در آنجا دیده شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرده بود روسیه بر مطالعه جامع و عینی جزئیات حملات به نورد استریم اصرار دارد.
در بیانیه منتشره آمده است: "ما به نوبه خود بر نیاز به مطالعه جامع و عینی جزئیات حملات بی سابقه به خط لوله های گاز روسیه اصرار داریم. برای بحث در مورد این موضوع، فدراسیون روسیه درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل را مطرح می کند."
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
رسانه: سوئد چهارمین نشت گاز در نورد استریم را کشف کرد
روز دوشنبه، حوادثی به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا رخ داد. بر اساس اطلاعات مقامات دانمارک و سوئد، دو نشت گاز در نورد استریم 1و یک نشت گاز در نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم کشف شد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند در این خط لوله را منتفی نمی دانند. مرکز لرزه نگاری سوئد انفجارهای قوی زیر آبی را در منطقه نشت گاز ثبت کرده است.
طرف روسی به محض اطلاع حاصل شدن از ین حادثه، رسماً از دانمارک اطلاعاتی در مورد وضعیت اضطراری نورد استریم درخواست کرد. مقامات دانمارک فدراسیون روسیه را از انفجارات در محل نشت گاز مطلع کردند. اپراتور نورد استریم،شرکت نورد استریمAG، گزارش داد که این وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان انجام تعمیرات غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала