رسانه: سوئد چهارمین نشت گاز در نورد استریم را کشف کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
رویترز به نقل از روزنامه سوئدی Svenska Dagbladet اعلام کرد گارد ساحلی سوئد روز سه شنبه چهارمین نشت گاز در خط لوله گاز نورد استریم را کشف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جنی لارسون، سخنگوی گارد ساحلی سوئد به روزنامه نامبرده گفت: "دو نشت از این چهار نشست در منطقه اقتصادی انحصاری سوئد هستند.
دو نشت دیگر در منطقه انحصاری اقتصادی دانمارک است.
روز دوشنبه، حوادثی به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا رخ داد. بر اساس اطلاعات مقامات دانمارک و سوئد، دو نشت گاز در نورد استریم 1و یک نشت گاز در نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم کشف شد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند در این خط لوله را منتفی نمی دانند.
طرف روسی به محض اطلاع حاصل شدن از ین حادثه، رسماً از دانمارک اطلاعاتی در مورد وضعیت اضطراری نورد استریم درخواست کرد. مقامات دانمارک فدراسیون روسیه را از انفجارات در محل نشت گاز مطلع کردند. اپراتور نورد استریم،شرکت نورد استریم AG، گزارش داد که این وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان انجام تعمیرات غیرممکن است.
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
زاخارووا: نشست شورای امنیت درباره وضعیت نورد استریم اضطراری است
پیش از این، دادستانی کل فدراسیون روسیه پرونده ای را درباره اقدام تروریستی بین المللی پس از آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم تشکیل داده است. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت که نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با خرابکاری علیه خط لوله گاز نورد استریم برای ساعت 22:00 روز جمعه به وقت مسکو برنامه ریزی شده است.
کار نورد استریم از اواخر ماه اوت به دلیل مشکلات تعمیر توربین های ساخت شرکت زیمنس ناشی از تحریم های غرب متوقف شده است. با این حال، خط لوله پر از گاز باقی ماند. نورد استریم 2 نیز که در سال 2021 تکمیل شده اما هرگز به بهره برداری نرسید، قبلاً با گاز پر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала