سفیر روسیه: آمریکا اوضاع را به سمت برخورد قدرت های هسته ای سوق می دهد

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه  در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد دخالت مستقیم ایالات متحده آمریکا در درگیری در جانب اوکراین امروز آشکار است، واشنگتن آشکارا در حال افزایش تحویل سلاح های مرگبار به کی یف است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس نمایندگی دیپلماتیک روسیه در مقاله ای که در مجله نشنال اینترست منتشر شد، خاطرنشان کرد که امروز این احساس وجود دارد که " در حال آزمایش استحکام روسیه هستند."
آنتونوف گفت: "آنها می خواهند بررسی کنند که ما چقدر صبر داریم تا به اقدامات و حملات آشکارا خصمانه واکنش نشان ندهیم. در واقع، واشنگتن وضعیت را به سمت درگیری قدرت های هسته ای بزرگ سوق می دهد که مملو از پیامدهای غیرقابل پیش بینی است."
سفیر روسیه دخالت مستقیم ایالات متحده در عملیات نظامی در کنار رژیم کی یف را یک واقعیت آشکار خواند.
آنتونوف خاطرنشان کرد: "تحویل تسلیحات مرگبار آشکارا در حال افزایش است. اطلاعات به کی یف ارائه می شود. برنامه ریزی مشترک عملیات علیه نیروهای مسلح روسیه در حال انجام است. اوکراینی ها با استفاده از تجهیزات ناتو هنر جنگ را یاد می گیرند."
سفیر روسیه همچنین به سیاستمداران آمریکایی هشدار داد که اگر بر این باورند که آمادگی رهبری روسیه برای دفاع از کشور به کریمه و سرزمین‌هایی که "ممکن است بر اساس بیان آزادانه اراده مردم به روسیه تبدیل شوند، در اشتباه هستند، اشتباه می‌کنند". "
وی گفت: "من می خواهم اضافه کنم که برخی از سیاستمداران آمریکایی اگر معتقدند که تمایل ما برای دفاع از خاک خود، کریمه یا سرزمین هایی که می توانند بر اساس ابراز آزادانه اراده مردم می توانند بخشی از روسیه شوند، در بر نمی گیرد، در اشتباه هستند".
سفارت آمریکا در مسکو از اتباع خود خواست فورا روسیه را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
سفارت آمریکا در مسکو از اتباع خود خواست فورا روسیه را ترک کنند
آنتونوف همچنین گفت که مقامات آمریکایی خود و افکار عمومی جهان را با "تهدیدات هسته ای خیالی" از جانب روسیه می ترسانند. او گفت: "چنین لفاظی معنای سخنان رهبری روسیه را تحریف می کند.
به گفته این دیپلمات روس، واشنگتن وضعیت را به سمت "برخورد بزرگترین قدرت‌ های هسته ‌ای، مملو از پیامدهای غیرقابل پیش ‌بینی" سوق می‌دهد، اگرچه هیچ تغییری در شرایط استفاده مسکو از سلاح‌ های هسته‌ای ایجاد نشده است.
علاوه بر این، آنتونوف در مورد تصور اشتباه احتمالی درباره وقوع درگیری هسته ای "منطقه ای " در اروپا به واشنگتن هشدار داد. "آنها می گویند که اگر چنین درگیری در اروپا که نیروهای هسته ای بریتانیا و فرانسه در آنجا وجود دارند، اتفاق بیفتد، ایالات متحده می تواند در آن سوی اقیانوس ها بنشیند. من تاکید می کنم که این یک "آزمایش" بسیار خطرناک است. وی افزود: درجه بالایی از اطمینان وجود دارد که هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای می تواند درگیری "محلی" یا "منطقه ای" را به یک فاجعه جهانی تبدیل کند.
در عین حال، سفیر ابراز امیدواری کرد که روسیه و ایالات متحده آمریکا با وجود همه مشکلات، به سقوط در ورطه یک درگیری هسته ای نزدیک نشده باشند. در همین راستا، آنتونوف از طرف آمریکایی خواست تا تهدیدات علیه مسکو را متوقف کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در سخنرانی اخیر خود خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه کشور وی از همه مرزها عبور کرده است. همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد اکنون از ارعاب هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی از زمبنه ها از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد که "تند باد می تواند به سمت آنها بچرخد."
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر روسیه مجبور به استفاده از مهیب ترین سلاح علیه کی یف شود، ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت نخواهد کرد، زیرا به گفته وی، عوام فریب‌های خارجی و اروپایی نمی خواهند در یک آخرالزمان هسته ای بمیرند.
پیش از این، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت که رویارویی آشکار با ایالات متحده و ناتو به نفع روسیه نیست، مسکو امیدوار است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خطرات تشدید تنش در اطراف اوکراین را درک کند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیش از این توجه را به خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای جلب کرده بود، اما در عین حال تاکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала