Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی: مکرون قبول داشت که اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند

© Photoبرجام
برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی با اشاره به دیدار اخیر خود با "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد گفت: در جلسه با آقای مکرون اعلام کردیم که توافق عادلانه و خوب کاملاً قابل دستیابی است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران در خصوص دیدار خود با رئیس جمهور فرانسه پس از بازگشت به ایران گفت: در جلسه با آقای مکرون اعلام کردیم که توافق عادلانه و خوب کاملاً قابل دستیابی است و ما آمادگی داریم به این جهت که توافق خوب صورت بگیرد.
وی افزود: آمریکایی‌ها از این توافق (برجام) خارج شدند و اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان عمل نکردند و آقای مکرون نیز قبول داشت که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.
رئیس‌جمهور گفت: در نشست با دبیر کل سازمان ملل نیز وی بر ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به وی تاکید کردم که سعی کنید سازمان ملل سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان قدرت‌های بزرگ.
رئیسی افزود: در نشست با رئیس جمهور فرانسه موضوع حقوق بشر به صورت کلی بیان شد که به آقای مکرون موارد نقض حقوق بشر در غرب و اروپا و استانداردهای دوگانه آنان در موضوع حقوق بشر را مورد تاکید قرار دادم.
مکرون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2021
گزارش و تحلیل
مکرون و بایدن سرنوشت برجام را رقم می‌زنند
پیش از این در خبرها آمده بود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه‌های اخیر چندین تماس تلفنی با همتای ایرانی خود داشته است. به گفته مکرون، در موضوع توافق هسته ای، "توپ در زمین ایران است". رئیس جمهور فرانسه تاکید می کند که توافق را "مفید" می داند، حتی اگر همه مسائل را حل نکند. کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در 19 سپتامبر این بیانیه را تکرار کرد که ایران انعقاد توافق را به تعویق می اندازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала