اردوغان: اگر پوتین اندیشه ای در سر داشته باشد، آنرا عملی خواهد کرد

© AP Photo / Presidencia turcaرجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در توصیف ولادیمیر پوتین و برنامه‌های فدراسیون روسیه در پی نتایج همه‌پرسی در مناطق آزاد شده گفت که اگر رهبر روسیه "اندیشه‌ای داشته باشد، به آن عمل خواهد کرد."
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان در مورد همه پرسی های برگزار شده اعتراف کرد که "نگران" است که این مناطق به روسیه ضمیمه شود. اردوغان گفت: "این می تواند اتفاق بیفتد، زیرا آقای پوتین که من می شناسم، اگر اندیشه‌ای داشته باشد، به آن عمل خواهد کرد و چنین وضعیتی وجود دارد".
رئیس جمهور ترکیه افزود: "به همین دلیل برای دیدار فردا (که قرار است در روز پنجشنبه پیش بینی می شود) اهمیت زیادی قائل شوم. امیدوارم این موضوع را در نقطه ای که به آن رسیده است، قرار داده و به سمت دیپلماسی برویم".
 استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
دو بانک ترکیه اعلام کردند از استفاده از سیستم پرداخت روسی میر دست برنداشته اند
پیش از این، رهبر ترکیه ابراز امیدواری کرده بود که روز پنجشنبه با پوتین گفتگوهای تلفنی انجام شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که گفتگوهای تلفنی بین رئیس جمهور روسیه و همتای ترک وی هنوز برنامه ریزی نشده است.
همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپوروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپوروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون اتخاذ خواهد شد، حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала