دو بانک ترکیه اعلام کردند از استفاده از سیستم پرداخت روسی میر دست برنداشته اند

CC0 / Pixabay / استانبول
 استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
نمایندگان بانک های Vakıfbank و Halkbank در ترکیه اعلام کردند این بانک ها هیچ اطلاعیه ای را از مقامات این کشور در مورد توقف همکاری با سیستم پرداخت میر روسیه دریافت نکرده و عملیات مالی آنها با این سیستم ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام بلندپایه ترکیه که نامش فاش نشده، گزارش داده بود که بانک های دولتی Halkbank ، Ziraat Bankو Vakıfbank ترکیه تصمیم به توقف استفاده از سامانه میر گرفته اند. به نوشته این خبرگزاری، چنین طرح هایی از سوی بانک های ترکیه نمونه ای از این است که چگونه "تحریم های ثانویه آمریکا کشورها را مجبور می کند از مسکو فاصله بگیرند". در مقاله منتشره توسط این خبرگزاری همچنین خاطرنشان می شود که این تصمیم همچنین نشان دهنده چرخشی در موضع ترکیه در مورد محدودیت ها علیه روسیه است.
گمرک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2022
در ترکیه تجارت مبادله ای با روسیه را ممکن دانستند
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که ممکن است در مورد استفاده بیشتر از کارت میر روسیه در ترکیه تصمیم بگیرد. پیش از این، ایشبانک و دنیزبانک ترکیه گفته بودند که سرویس کارت های میر روسی را متوقف کرده اند. آنها خاطرنشان کردند که این تصمیم در رابطه با تحریم های آمریکا و انگلیس علیه روسیه گرفته شده است. در سرویس مطبوعاتی سیستم پرداخت توضیح دادند که پذیرش و سرویس کارت های سیستم پرداخت میر در بانک های خارجی، به ویژه در بانک های ترکیه، به موضع خود این موسسات اعتباری بستگی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала