نمایندگان پارلمان عراق خواستار اتخاذ تدابیری برای توقف حملات نظامی ایران به شمال این کشور شدند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
نمایندگان حزب اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق، گلوله باران اخیر ایران به تاسیسات کردها در استان اربیل در شمال عراق را محکوم کردند و از دولت خواستند تا تمام اقدامات را برای توقف این حملات انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه سرویس مطبوعاتی اتحادیه میهنی کردستان اعلام شده است.
پیشتر امروز چهارشنبه یک منبع در آژانس های امنیتی عراق گفته بود که در نتیجه حمله نیروهای مسلح ایران به تاسیسات حزب آزادی کردستان (پاک) در استان اربیل، چهار تن از فعالان این حزب کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. به گفته این منبع، نیروهای مسلح ایران برای این حمله از توپخانه و پهپادهای مین گذاری شده استفاده کردند.
دور جدید حملات سپاه ایران به اهدافی در اقیلم کردستان عراق با موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
دور جدید حملات سپاه به اهدافی در کردستان عراق با موشک‌های نقطه زن و پهپادهای انتحاری
در اعلامیه اتحادیه میهنی کردستان گفته می شود:" ما شدیداً گلوله باران تعدادی از اهداف در عراق و کردستان توسط ایران را محکوم می کنیم که در نتیجه آن چند نفر کشته و زخمی شده اند... ما این حملات را سابقه خطرناکی می دانیم که امنیت، ثبات و حاکمیت عراق را تهدید می کند... از دولت عراق می خواهیم که تمام اقدامات را برای توقف چنین حملاتی انجام دهد."
حزب آزاد کردستان که مقر آن در اربیل است، در ایران نیز فعالیت می کند و در آنجا یک سازمان تروریستی محسوب می شود. به گزارش رسانه های ایران، روز دوشنبه، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "دور جدیدی از عملیات علیه مواضع گروه های تروریستی در کردستان عراق" را آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала