شکست ایالات متحده در "ماجراجویی اوکراین"

© AP Photo / Efrem Lukatskyرسانه: آمریکا و متحدانش مخفیانه درباره پایان درگیری در اوکراین گفتگو می کنند
رسانه: آمریکا و متحدانش مخفیانه درباره پایان درگیری در اوکراین گفتگو می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
یک کارشناس ارشد دفاعی و سیاست خارجی در مقاله ای برای "دی امریکن کنسروتیو" نوشت که سیاستمداران آمریکایی اغلب اشتباهاتی مرتکب می شوند که منجر به شکست‌های ویرانگر در سیاست خارجی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، تد کارپنتر، کارشناس ارشد دفاعی و سیاست خارجی در مؤسسه کاتتون، در مقاله‌ای برای The American Conservative نوشت که سیاستمداران آمریکایی اغلب اشتباهاتی، از جمله بحران اوکراین، مرتکب می‌شوند که منجر به شکست‌های ویرانگر در سیاست خارجی می‌شود.
کارپنتر می‌نویسد: عمو سام دنباله‌ای از ویرانی‌ها و تراژدی‌های خونین را در سرتاسر جهان، به ویژه در بالکان، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن بر جای می‌گذارد. آخرین نمونه، تصمیم دولت بایدن برای تبدیل اوکراین به یک مهره در رقابت با روسیه بود.
سامانه موشکی ـ توپخانه ای امریکایی  هیمارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
قصد آمریکا برای اعلام بسته کمک جدید به اوکراین
کارپنتر تأکید کرد که تنها بخش کوچکی از "ماجراجویی‌های" خارج از کشور آمریکا طبق برنامه پیش رفت، در حالی که رسانه‌ها ترجیح می‌دهند در مورد این فجایع سیاست خارجی خاموش باشند.
وی افزود: زمانی که مداخله بعدی با شکست به پایان می‌رسد، آنها به پیروی از رهبران آمریکایی شروع به تبلیغ جنگ صلیبی بعدی می‌کنند. وی به عنوان نمونه به عدم توجه خبرنگاران به هرج و مرج جاری در لیبی، سوریه و یمن اشاره کرده و دولت‌ها را در تراژدی مردم این کشورها مقصر خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала