آیا عملیات نظامی ویژه روسیه پس از الحاق مناطق جدید ادامه خواهد یافت؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا عملیات ویژه پس از الحاق مناطق جدید ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: "حداقل لازم است که کل قلمرو جمهوری خلق دونتسک آزاد شود."
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا پس از امضای سند پیوستن مناطق جدید به روسیه، عملیات ویژه ادامه خواهد یافت یا خیر گفت: "حداقل آنچه من می توانم با دقت مطلق به شما بگویم، می دانید که هنوز همه خاک جمهوری خلق دونتسک آزاد نشده اند. ما در مورد سرزمینی صحبت می کنیم که در مرزهای سال 2014 است. بنابراین، حداقل آزادسازی کل قلمرو جمهوری خلق دونتسک ضروری است".
سامانه موشکی ـ توپخانه ای امریکایی  هیمارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
قصد آمریکا برای اعلام بسته کمک جدید به اوکراین
از 23 تا 27 سپتامبر، همه پرسی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان خرسون و سرزمین های آزاد شده استان زاپورژنیا در مورد ورود این مناطق به روسیه برگزار شد. در تمام مناطق ذکر شده در بالا، اکثریت قاطع رای دهندگان موافق پیوستن به فدراسیون روسیه بودند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند." به گفته وزارت دفاع روسیه، از 25 مارس، نیروهای مسلح روسیه ماموریت خود در مرحله اول عملیات ویژه را اجرا کرده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала