گزارش و تحلیل

نقش اسرائیل در تصمیم های خصمانه زلنسکی بر علیه ایران

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2022
اشتراک
آمریکایی ها تمایل ندارند مصالحه میان روسیه و اوکراین برقرار گردد و اسرائیلی ها هم تمایل ندارند ایران پرچم دار حل این بحران جهانی باشد.
اسپوتنیک - بر کسی پوشیده نیست که ولودومیر زلنسکی با کمک لابی های صهیونیستی در اوکراین به قدرت رسید و شرط اصلی بقای او وفاداری به این لابی ها است.
حتی برخی شعاری را مطرح کرده بودند مبنی بر اینکه از طریق زلنسکی کاری کنند تا اوکراین به کشور دوم یهودی ها بعد از اسرائیل تبدیل شود.
بخشی از یهودی ها امروزه از اینکه بخواهند در سرزمین های اشغالی فلسطین زندگی کنند و مدام تحت تهدید باشند خسته شده اند و به فکر می باشند تا اگر بشود سرزمین دیگری برای آنها در نظر گرفته شود و چه جایی بهتر از اوکراین، جایی که در دوره ای منشأ پخش شدن آنها در اروپا به شمار می آید.
به همین دلیل آنها از زلنسکی حمایت کردند تا در اوکراین به قدرت برسد و کابینه ای همسو با آنها تشکیل دهد تا زمینه تاسیس دولت دوم یهودی در جهان و اینبار در اروپا را فراهم کند.
در واقع به همین دلیل هم می باشد که امروزه زلنسکی شاید تنها مقام سیاسی کشورهای اروپایی باشد که جسارت انتقاد از اسرائیل را دارد و اسرائیلی ها لام تا کام درباره انتقادات وی از آنها حتی یک کلمه هم به زبان نمی آورند.
چون در واقع زلنسکی خودی است و غریبه نیست و هر کاری کنند به قول معروف تف سر بالا است.
گو اینکه طبق بسیاری از گزارش ها اسرائیلی ها در زمینه تامین تسلیحات و یا حتی اجازه دادن به نیروهای زبده آموزش دیده اسرائیلی به همکاری با اوکراین چه به صورت مستقیم از طریق حضور در جنگ یا به صورت غیر مستقیم از طریق آموزش و یا تامین لژستیک نظامی داده اند، اما در برخی موارد از ترس اینکه مبادا همکاری آنها با اوکراین موجب عصبانیت روسیه شود و در نهایت روسیه دست ایران و سوریه و متحدین شاد بر علیه اسرائیل را باز بگذارد، تلاش کردند برخی تسلیحات مانند سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی که زلنسکی خواسته را رسما تحویل اوکراین ندهند.
البته می گویم رسما چون حتی برخی گزارش ها مبنی بر اینکه برخی از این سامانه ها به عنوان سامانه های تعدیل شده آمریکایی در اختیار اوکراین می باشد نیز منتشر شده و اینکه زلنسکی به ظاهر گله گی می کند اسرائیلی ها تسلیحاتی در اختیار او قرار نداده اند فقط شعار است و ظاهر سازی.
البته آنها به خوبی می دانند در صورتی که بنا باشد روسیه از پهباد های ایرانی در جنگ استفاده کند ایران پهباد هایی دارد که توان عبور از همه سامانه های دفاعی اسرائیل را دارند و کلا ویژه این سامانه ها تولید شده اند.
برخی حتی باور دارند که شاید ایرانی ها خواسته باشند این پهباد ها را در یک جنگ واقعی امتحان کنند.
به هر حال به نظر نمی رسد که تصمیم اخیر اوکراین مبنی بر تقلیل سطح روابط با ایران با دستور العمل های اسرائیل برای زلنسکی مرتبط نباشد و بسیاری باور دارند که این تصمیم زلنسکی بیش از اینکه بر اساس واقعیت های روی زمین باشد به دلیل دستور العمل هایی است که از طریق اسرائیل و آمریکا به او القا شده.
فراموش نکنید که اخیرا ایران تلاشی برای میانجی گری میان روسیه واوکراین شروع کرده بود و آقای حسین امیر عبد اللهیان با همین هدف به روسیه سفر کرد و چه کسی است که نداند آمریکایی ها به هیچ وجه تمایل ندارند مصالحه دیپلماتیکی میان روسیه و اوکراین برقرار گردد و اسرائیلی ها هم تمایل ندارند ایران پرچم دار حل این بحران جهانی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала