هشدار کره جنوبی درباره نشانه های تدارک پرتاب موشک های زیردریایی از سوی کره شمالی

© REUTERS / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска ракеты в КНДР
Лидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска ракеты в КНДР  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2022
اشتراک
نیروهای مسلح کره جنوبی نشانه های آمادگی احتمالی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی را مشاهده کرده اند. این خبر را خبرگزاری یونهاپ امروز شنبه منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش کره جنوبی اعلام کرد: "ما از نزدیک تاسیسات و فعالیت های کره شمالی در زمینه موشک های بالستیک زیردریایی را زیر نظر داریم و آمادگی کامل را حفظ می کنیم". طبق اعلام خبرگزاری یونهاپ، فعالیتی که ممکن است نشان دهنده آمادگی برای پرتاب موشک باشد 21 و 22 سپتامبر در منطقه سینپو در شرق جمهوری دموکراتیک خلق کره شناسایی شد.
این وضعیت به رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول، که در سفر خارجی خود به کانادا بود، گزارش شد. رهبر کره جنوبی به ارتش دستور داد در صورت تحریکات پیونگ یانگ، فوراً پاسخ دهد.
رهبر کره شمالی یک وزیر دیگر خود را اعدام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2022
شرایط پرتاب خودکار موشک های هسته ای کره شمالی
ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکایی "رونالد ریگان" و گروه ضربتی همراه آن، 23 سپتامبر وارد بوسان شد تا برای اولین بار در پنج سال گذشته در مانورهای مشترک در آب‌های شبه جزیره کره شرکت کنند. در همان روز، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا احتمال انجام آزمایش های هسته ای کره شمالی در جریان سفر رسمی کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و ژاپن را رد نکرد.
تیم تحقیقاتی 38 North در دانشگاه جان هاپکینز در 21 سپتامبر، با استناد به تصاویر ماهواره ای، احتمال داد که کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک زیردریایی جدید با قابلیت حمل موشک های بالستیک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала