- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ناظر همه پرسی در دونتسک: مردم به طور فعال رأی می دهند، ما بیش از هشت سال است که منتظر این لحظه هستیم

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر ناظر همه پرسی در دونتسک: مردم به طور فعال رأی می دهند، ما بیش از هشت سال است که منتظر این لحظه هستیم
ناظر همه پرسی در دونتسک: مردم به طور فعال رأی می دهند، ما بیش از هشت سال است که منتظر این لحظه هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
ناتالیا کوریانسکایا، یکی از اعضای مجلس اجتماعی در جمهوری خلق دونتسک، ناظر همه پرسی در شهر اسنژنویه، در مصاحبه ای با اسپوتنیک توضیح می دهد که روند رای گیری چگونه پیش می رود.
ناتالیا کوریانسکایا عضو مجلس اجتماعی جمهوری خلق دونتسک تصریح می کند: "روز اصلی رای گیری، زمانی که مردم شروع به آمدن به مراکز رای گیری می کنند، 27 سپتامبر است. در حال حاضر رای گیری حضوری وجود ندارد. اکنون اعضای کمیسیون به خانه رای دهندگان می روند و تا بیست و ششم سپتامبر این روند ادامه دارد. در 27 سپتامبر، مراکز رای گیری تحت تدابیر امنیتی بیشتر باز خواهند شد.
رای گیری از ساعاتی پیش آغاز شده است، اما مردم فعالانه رای می دهند و خوشحال هستند که موضع مدنی خود را به جهانیان نشان می دهند، ما مدت زیادی است، بیش از هشت سال منتظر این هستیم.
شهر اسنژنویه ، در 80 کیلومتری دونتسک قرار دارد، به گفته خانم ناتالیا کوریانسکایا ، وضعیت در شهر آرام تر از دونتسک است، اما او تحریکات اوکراین را رد نمی کند.
نظرات کارشناسان درباره همه پرسی پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
نظرات کارشناسان درباره همه پرسی های پیوستن جمهوری های دونباس و استان های زاپوریژنیا و خرسون به روسیه
آنها (اوکراینی ها) سعی می کنند مردم را بترسانند، اما نمی توانند ما را بترسانند. آرمان ما درست است. به نوبه خود، نیروهای مسلح ما هر کاری را انجام می دهند تا مردم در روزهای رای گیری ایمن باشند."
در دونتسک، 450 شعبه رای گیری و همچنین بیش از 200 شعبه رای برای کسانی که به فدراسیون روسیه رفته اند، باز خواهد شد. بیش از 1.5 میلیون برگه رای چاپ شده است - بر اساس تعداد افرادی که می توانند رای دهند. فرم ها فقط به زبان روسی چاپ می شوند که در دونتسک این زبان به عنوان زبان دولتی است.
این سوال به رای گذاشته شد: "آیا شما موافق ورود جمهوری خلق دونتسک به فدراسیون روسیه به عنوان تابع فدراسیون روسیه هستید؟" و دو پاسخ ممکن: بله یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала