- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

لاوروف: دونباس، زاپوروژیه و خرسون بر اساس منشور سازمان ملل حق تعیین سرنوشت دارند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: دونباس، زاپوروژیه و خرسون بر اساس منشور سازمان ملل حق تعیین سرنوشت دارند
لاوروف: دونباس، زاپوروژیه و خرسون بر اساس منشور سازمان ملل حق تعیین سرنوشت دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
اشتراک
مناطق جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک، خرسون و زاپوروژیه حق دارند از حق تعیین سرنوشت مطابق با منشور سازمان ملل استفاده کنند، مسکو به انتخاب آنها احترام خواهد گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، اسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی نیوزویک در این خصوص صحبت کرد.
وزیر خارجه روسیه گفت: در مورد سایر مناطق آزاد شده از ظلم رژیم نئونازی کی یف که شما به آنها اشاره کردید، ما از این واقعیت نتیجه می گیریم که ساکنان آنها حق دارند مستقلاً سرنوشت خود را تعیین کنند. ما تمایل مردم به همراهی با روسیه را می بینیم و بنابراین به انتخاب آنها احترام خواهیم گذاشت. در روزهای اخیر، رهبران مناطق جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک، خرسون و زاپوروژیه تمایلات مربوط به این قضیه را اعلام کرده اند. همه آنها حق دارند از حق تعیین سرنوشت مطابق با منشور ملل متحد استفاده کنند.
لاوروف یادآور شد که اولین کشوری که استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت نه روسیه، بلکه اوستیای جنوبی بود. پس از روسیه، آبخازیا، سوریه و کره شمالی نیز این کار را انجام دادند. روسیه استقلال جمهوری های دونباس را در مرزهایی که در قانون اساسی آنها مشخص شده است به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала