- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روزنامه چینی: اروپا بازنده اصلی بحران در اوکراین خواهد بود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر روزنامه چینی: اروپا بازنده اصلی در هر نتیجه بحران در اوکراین خواهد بود
روزنامه چینی: اروپا بازنده اصلی در هر نتیجه بحران در اوکراین خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
کشورهای اروپایی در هر نتیجه ای از درگیری بر سر اوکراین اتفاق که بیفتد، با این حال "بیشترین شانس" را از دست خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه چاینا دیلی، اروپا بازنده اصلی در هر نتیجه برگرفته از درگیری در اوکراین خواهد بود. در این مقاله امده است: اتحادیه اروپا به عنوان یک کل، بدون توجه به نحوه پایان درگیری بین روسیه و اوکراین، بیشترین ضرر را خواهد داد.
نویسندگان مقاله تاکید می کنند که پیامدهای بحران اوکراین، برای کشورهای اتحادیه اروپا نه تنها در سقوط اقتصاد و کاهش سطح رفاه، بلکه هزینه های ژئوپلیتیکی نیز خواهد بود. پیش از این، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که بحران انرژی در کشورهای اروپایی تنها در حال افزایش است.
Цены на газ в Европе превысили 2500 долларов за тысячу кубометров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
قیمت گاز در اروپا از 2500 دلار در هر هزار متر مکعب گذشت
پیش از این نشریه اسپانیایی لا وانگواردیا در مقاله ای اعلام کرد که تاسیسات ذخیره گاز اروپا ممکن است در اوایل فوریه سال آینده خالی شود.
این نشریه خاطرنشان می کند: یکصد و شصت تأسیسات ذخیره سازی گاز در 18 کشور با سطح پر شدن تقریباً 83 درصد برای تأمین تنها 21 درصد از مصرف سالانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کافی است.
اکنون مقامات اروپایی با کار دشواری روبرو هستند تا اطمینان حاصل کنند که ذخایر گاز فعلی برای کل زمستان کافی است. باید مصرف سوخت را کاهش دهند و مازاد را دوباره توزیع کنند.
لاوانگواردیا خاطرنشان می‌کند: "این امکان تا مارس 2023 وجود دارد، اما به شرطی که مسکو عرضه گاز را از سر بگیرد، حتی اگر در حجم کم باشد".
کارشناسانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است مطمئن نیستند که آیا اروپا می تواند به هدف کاهش مصرف دست یابد و آیا زیرساختی برای تخصیص منابع به کشورهایی که به آنها نیاز دارند را دارد یا خیر. آنها هشدار می دهند که شکست می تواند پایه های اتحادیه اروپا را متزلزل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала