- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه مدارکی از فعالیت های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین ارائه داد

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynوزارت دفاع روسیه مدارکی از فعالیت های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین ارائه داد
وزارت دفاع روسیه مدارکی از فعالیت های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین ارائه داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ژنو شواهد و مدارکی از فعالیت های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین ارائه کرد، هیچ یک از هیئت ها در مورد صحت آنها تردید نداشتند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع شیمیایی و بیولوژیکی و تشعشعاتی نیروهای مسلح روسیه گفت : وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ژنو شواهد و مدارکی از فعالیت های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین ارائه کرد، هیچ یک از هیئت ها در مورد صحت آنها تردید نداشتند.
کریلوف یادآور شد که در بازه زمانی 5 تا 9 سپتامبر، نشست کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی در ژنو در ارتباط با نقض مفاد 1 و 4 توسط ایالات متحده و اوکراین برگزار شد. این جلسه به ابتکار روسیه برگزار شد. وزارت دفاع روسیه مقالات و گزارش های سخنرانی نمایندگان ایالات متحده و اوکراین، اسناد کاری کشورهای شرکت کننده، بیانیه های مشترک و سند نهایی نشست را تجزیه و تحلیل کرد. روسیه بیش از 20 سوال در مورد فعالیت های غیرقانونی کی یف و واشنگتن تحت کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی پرسید.
کریلوف گفت: به شرکت کنندگان در این نشست نسخه هایی از اسناد واقعی که قبلاً توسط وزارت دفاع روسیه اعلام شده بود و همچنین شواهد و مدارکی که اجرای برنامه های بیولوژیکی نظامی در خاک اوکراین را تأیید می کند، برای بررسی داده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала