- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه سه ابتکار برای تقویت کنوانسیون منع سلاح ها بیولوژیکی در اوکراین ارائه کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaروسیه سه ابتکار برای تقویت کنوانسیون منع سلاح ها بیولوژیکی در اوکراین ارائه کرد
روسیه سه ابتکار برای تقویت کنوانسیون منع سلاح ها بیولوژیکی در اوکراین ارائه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
کریلوف: روسیه سه ابتکار برای تقویت کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع شیمیایی و بیولوژیکی و تشعشعاتی نیروهای مسلح روسیه گفت: وزارت دفاع روسیه ابتکاراتی را برای تقویت کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی پیشنهاد کرد: مکانیسم راستی آزمایی، کمیته علمی و گزارش در مورد فعالیت های بیولژیکی خارجی.
کریلوف یادآور شد که در بازه زمانی 5 تا 9 سپتامبر، نشست کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی در ژنو در ارتباط با نقض مفاد 1 و 4 توسط ایالات متحده و اوکراین برگزار شد. این جلسه به ابتکار روسیه برگزار شد. وزارت دفاع روسیه مقالات و گزارش های سخنرانی نمایندگان ایالات متحده و اوکراین، اسناد کاری کشورهای شرکت کننده، بیانیه های مشترک و سند نهایی نشست را تجزیه و تحلیل کرد. روسیه بیش از 20 سوال در مورد فعالیت های غیرقانونی کی یف و واشنگتن تحت کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی پرسید.
به گفته کریلوف، "با توجه به این واقعیت که در نتیجه این رویداد یک گزارش غیر الزام آور "صفر" تصویب شد، وزارت دفاع روسیه ابتکاراتی را برای تقویت این کنوانسیون پیشنهاد کرد.
وی افزود: اولاً، از سرگیری مذاکرات در مورد یک پروتکل الزام آور قانونی به کنوانسیون، که شامل لیستی از میکروارگانیسم ها، سموم، تجهیزات (شبیه به لیست های کنترلی CWC)، جامع است و دارای مکانیزم راستی آزمایی مؤثر است. اجازه دهید یادآوری کنم که پیش نویس پروتکل توسط یک گروه متخصص بین المللی VEREX در سال 2001 تهیه شده است.
همچنین، وزارت دفاع فدراسیون روسیه ایجاد یک کمیته مشورتی علمی با نمایندگی جغرافیایی گسترده و حقوق مساوی شرکت کنندگان، مشمول به اصطلاح "اصل ده" را ضروری می داند که براساس آن باید با در نظر گرفتن یک دیدگاه جایگزین، حتی اگر تنها توسط یک دولت بیان شده باشد،تصمیم گیری شود.
این ژنرال افزود: ثالثاً، گسترش اقدامات اعتمادساز با اعلام اجباری فعالیت های دولت ها در حوزه بیولوژیکی خارج از قلمرو ملی است.
وی تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه به اقدامات بیشتر برای شفاف سازی وضعیت ادامه خواهد داد، زیرا "سوالات در مورد برنامه های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده و اوکراین همچنان باقی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала