توقف انبوه تولید در اروپا با امتناع از گاز روسیه

© Sputnik / Mihail Voskresenskijگاز
گاز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
اشتراک
کارشناسان: کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه در دو سال آینده بدون تعطیلی گسترده تولید غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نتیجه گیری کارشناسان شرکت مشاوره"Yakov and Partners"، کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه در دو سال آینده بدون تعطیلی گسترده تولید غیرممکن است.
تحلیلگران می گویند که اروپا بر وابستگی خود به سوخت روسیه غلبه نکرده است، به این معنی که بدون حفظ عرضه گاز از روسیه یا کاهش چشمگیر اقتصاد، قادر نخواهد بود زمستان آینده و سال 2023 را پشت سر بگذارد.
در این سند اشاره شده است که کشورهای اروپایی برای تامین نیازهای خود تا پایان سال 2022 یا باید واردات خود از روسیه را حفظ کنند یا 7 تا 12 میلیارد متر مکعب مصرف گاز را کاهش دهند که تنها با تعطیلی کامل یا جزئی تعدادی از صنایع امکان پذیر خواهد بود.
سقف قیمت برای گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
قمار اتحادیه اروپا بر سر قیمت گاز روسیه
در عین حال، نویسندگان این مطالعه یادآوری کردند که 70 درصد ظرفیت تولید کود نیتروژن در اروپا متوقف شده است، تولید آلومینیوم 25 درصد و تولید فولاد 5 درصد کاهش یافته است. کارشناسان اذعان کردند که کاهش تولید به احتمال زیاد "حتی در صورت زمستان معتدل ادامه خواهد یافت".
اروپا از هیچ راه حل راحت و مناسبی براي قطع گاز روسيه در سال‌هاي آينده ندارد – مگر به ضرر جمعيت و اقتصاد خود. راه برون رفت از این وضعیت برای اروپا می تواند سقف قیمتی باشد که گروه کشورهای G7 قصد داشتند برای گاز روسیه در قیاس با نفت تعیین کنند. اما کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، این ایده را رها کرده و برای مالیات بر سود "اضافی" شرکت‌های انرژی توجه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала