قمار اتحادیه اروپا بر سر قیمت گاز روسیه

© Sputnikسقف قیمت برای گاز روسیه
سقف قیمت برای گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
نشریه پولیتیکو نوشت: اتحادیه اروپا می خواهد قیمت گاز روسیه را محدود کند، اما این اقدام را یک قمار می داند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو با استناد به اسناد کمیسیون اروپا که حاوی پیشنهادهایی برای غلبه بر بحران انرژی است، گزارش می دهد که اتحادیه اروپا می خواهد قیمت گاز روسیه را به ۵۰ یورو در هر مگاوات ساعت محدود کند، اما این اقدام را خطرناک می داند.
این نشریه می‌گوید: سقف پیشنهادی قیمت گاز ۵۰ یورو در هر مگاوات ساعت است... که کمتر از یک پنجم قیمت لحظه‌ ای فعلی است، به صورت "صورت‌ حساب اضطراری" خواهد بود. کمیسیون اروپا هشدار داد در عین حال، چنین اقدامی یک قمار خواهد بود.
لارنس بون وزیر امور خارجه اروپا در وزارت خارجه فرانسه، گفت که هرگونه اقدام جدید موقتی خواهد بود: این اقدامات می تواند برای شش ماه وضع شود و احتمالاً برای شش ماه دیگر تمدید شود.
با این حال، ترزا ریبرا وزیر انتقال اکولوژیکی اسپانیا، گفت که تصمیم گیری در مورد چگونگی "تدوین مجموعه ای از روش های مشترک" و تعیین جزئیات فنی اقدامات تایید شده برای وزرای اتحادیه اروپا تا حدودی دشوار است. خود اسپانیا از ایده سقف قیمت گاز وارداتی از روسیه حمایت قاطعانه ای ابراز نکرده است.
ریبرا به نقل از پولیتیکو گفت: من فکر می کنم این چیزی است که ما قطعا باید آن را در نظر بگیریم... سوال این است که تا چه حد ما این چیزی را می دانیم که می توانیم از عهده آن برآییم.
نماینده وزارت اقتصاد آلمان نیز به نوبه خود گفت که برلین خواهان ایجاد یک "کمیسیون کارشناسی" دولتی برای تعیین "عاقلانه ترین" رویکرد برای محدود کردن قیمت گاز است. به گفته این نشریه، این امر پذیرش سریع یک تصمیم در سطح اتحادیه اروپا را کند می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала