- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

موشک های آمریکایی "هارم" در اوکراین کارایی صفر را نشان دادند

© AFP 2023 / Dave Pastoriza/US Navyموشک های آمریکایی "هارم" در اوکراین کارایی صفر را نشان دادند
موشک های آمریکایی هارم در اوکراین کارایی صفر را نشان دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اشتراک
یک منبع آگاه اعلام کرد موشک‌های ضد رادار آمریکایی "هارم"HARM) ) کارایی صفر را در اوکراین نشان داده و اکثر آنها در هوا سرنگون شدند.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت:"این موشک‌ها در عملیات جنگی در اوکراین کارایی عملاً صفر را نشان دادند - بیشتر آنها توسط سیستم‌های موشکی ضد هوایی روسیه سرنگون شدند و بخشی دیگر با استفاده از حفاظت الکترونیکی سیستم‌های دفاع هوایی سرکوب یا منحرف شدند. برخی از این موشک‌ها اصلاً از کار افتاده یا به هدف اصابت نکردند".
وی افزود: راندمان پایین موشک های HARM به دلیل حداکثر سرعت متوسط ​​آنها که کمی بیش از 600 متر در ثانیه است و همچنین منطقه پراکندگی مؤثر زیاد این موشک ها است.
این منبع گفت: "برای سامانه‌های دفاع هوایی مدرن روسیه، چنین سرعت و قابلیت دید وسیله حمله هوایی مشکلی ایجاد نمی‌کند".
به گفته وی ، نیروی هوایی اوکراین از این موشک های دور برد برای جلوگیری از اصابت موشک به هواپیماهای حامل آنها استفاده می کند اما این کار امکان می دهد موشک ها مدت ها قبل از نزدیک شدن به منطقه ای که سیستم های دفاع هوایی روسیه در آنجا قرار دارد، شناسایی شوند.
نفر بر زرهی  روسی بی تی آرـ 82 آ  (BTR-82A)  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه ویدئوی پیروزی نفربر زرهی روسی بر نفربر زرهی آمریکایی را به نمایش گذاشت
وی در عین حال افزود که HARM مشکلات خاصی را در حملات ترکیبی هماهنگ ایجاد می کند، زیرا سیستم های پدافند هوایی به طور خودکار به عنوان یک تهدید اولویت دار به سمت آنها هدایت می شوند.
این منبع تاکید کرد: با این حال، نیروهای مسلح اوکراین هنوز نتوانسته اند حتی یک رادار سامانه پدافند هوایی روسیه، یک رادار روشنایی و نشانه گیری را در منطقه عملیات ویژه نظامی با موشک های HARM مورد اصابت قرار دهند.
این منبع تصریح کرد که قبل از اینکه ارتش روسیه در عمل در چارچوب عملیات ویژه خود با موشک های HARM مواجه شود، آنها به عنوان ابزاری موثر و خطرناک برای مبارزه با پدافند هوایی ارزیابی می شدند.
در اواسط ماه آگوست اطلاع حاصل شد که ، واشنگتن ضد رادار AGM-88 HARM را به کی یف تحویل داد. به نوشته منابع باز، نیروی هوایی اوکراین از این موشک ها در هواپیماهای میگ 29 و سوخو 27 استفاده می کند.
موشک AGM-88 HARM در سال 1983 وارد خدمت در نیروی هوایی ایالات متحده شد. حداکثر سرعت این موشک 2280 کیلومتر در ساعت یا 630 متر بر ثانیه اعلام شده است، برد آن در صورت استفاده از ارتفاعات تا 100 کیلومتر است.
برای مقایسه: حداکثر سرعت موشک های ضد رادار روسی Kh-31 و Kh-58 به ترتیب بیش از 1000 و 1100 متر در ثانیه و برد پرتاب آنها بیش از 200 کیلومتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала