سریلانکا در مورد امکان پیوستن به سیستم پرداخت "میر" با روسیه گفتگو می کند

© Sputnik / Alexey Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر کارت های بانکی "میر"
کارت های بانکی میر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اشتراک
باندولا گوناواردانا، وزیر حمل و نقل سریلانکا اعلام کرد مقامات سریلانکا امکان پیوستن به سیستم پرداخت روسی میر را مورد بحث قرار می دهند و مذاکرات از طریق بانک های مرکزی در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، باندولا گوناواردانا گفت:" سفارت ما در حال بحث در مورد این موضوع است زیرا من می دانم که روس ها می خواهند پرداخت با کارت را برای آنها در سریلانکا آسان تر کنند... ما سعی خواهیم کرد راهی پیدا کنیم، سعی خواهیم کرد تا از بانک مرکزی خود تأییدیه بگیریم و پس از آن این امر امکان پذیر خواهد بود."
وی افزود که مقامات سریلانکا نیز مایلند گردشگران روسی بتوانند پرداخت های خود را با کارت میر انجام دهند .
Исполняющий обязанности министра иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
لاوروف از ادغام سیستم های پرداخت "میر" و "شتاب" در آینده خبر داد
وزیر امور خارجه سریلانکا در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ممکن است پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شود، مذاکرات با بانک مرکزی ما در حال انجام است، ما موافقت بانک مرکزی را دریافت می کنیم و خواهیم توانست این موضوع را اعلام کنیم.
در مارس 2022، سیستم های بین المللی Visa و Mastercard اعلام کردند که فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق در می آورند. بر اساس بیانیه بانک مرکزی، کارت‌های پرداخت ویزا و مسترکارت صادر شده توسط بانک‌های روسیه تا تاریخ انقضا به روال معمول در این کشور به کار خود ادامه می‌دهند و سامانه ملی کارت های پرداخت (NSPK) تراکنش‌ها را پردازش می‌کند اما تراکنش‌های فرامرزی و خرید در فروشگاه های آنلاین خارجی از دسترس خارج می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала