گزارش و تحلیل

تاثیر اتصال کارت های بانکی میر و شتاب در گردشگری

© Photo / IRNAتاثیر اتصال کارت های بانکی میر و شتاب در گردشگری
تاثیر اتصال کارت های بانکی میر و شتاب در گردشگری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
اشتراک
دومین نشست کمیته فنی مشترک همکاری های گردشگری ایران و روسیه، چهارشنبه نهم شهریور ماه، در مجموعه تاریخی نیاوران در تهران با حضور هیئت روسی برگزار شد، در این برنامه دیمیان سمیلیتس رئیس اداره همکاریهای بین المللی روسیه و یلیزاویتا آیدینیان رابط روس توریسم حضور داشتند.
خانم دکتر لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران پیرامون لغو روادید گروهی میان دو کشور در این راستا با خبرگزاری اسپوتنیک گفتگو کردند.
دکتر لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ایرانی ها اساسا مردمانی کنجکاو هستند و اشتیاق خاصی برای شناسایی سایر کشور ها دارند، به ویژه که روسیه یک کشوری قدیمی است و رابطه تاریخی بسیاری با ایران داشته، در کتب تاریخ مدارس دانش‌ آموزان ما درباره روسیه بسیار مطالعه می کنند بنابراین طبیعی است که ایرانیان علاقه مند به بازدید از روسیه باشند.
ضمن اینکه روسیه از جهات بسیار زیادی چه به لحاظ تاریخی، چه به لحاظ هنری و چه به لحاظ طبیعی برای ایرانیان جذابیت دارد همانطور که قبل از کرونا نیز شاهد بودیم و نماینده سفارت روسیه نیز اعلام کردند هر ساله تعدادی از گردشگران ایرانی روسیه را به عنوان مقصد خود در نظر می گرفتند اما این تعداد اصلا راضی کننده نیست با توجه به جمعیت توریست هر دو کشور، روابط دوستانه و حسن همجواری باید قدم هایی را جهت رفع موانع تبادل گردشگر میان دو کشور برداریم.
بمب کادوپیچ شده ، هدیه عروسی زوج هندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
واکنش کاربران به حضور توریست‌های هندی در گیلان +ویدئو، عکس
یکی از موانع بحث ویزا و روادید است که روند طولانی در هر کشوری را طی می کند و یک پروسه‌ ی سیاسی و امنیتی است و هنگامی که دو کشور تصمیم میگیرند لغو روادید را انجام دهند نشان دهنده حسن اعتماد میان آن دو است.
البته که تنها نوشته شدن این موضوع روی یک کاغذ کفایت نمی کند، لغو روادید سفر گروهی قطعاً برای اجرایی شدن زمان بسیار طولانی را سپری می‌کند که نکات مبهم آن باید کاملا رفع شود ضمن اینکه بیش از دو سال به دلیل کرونا مرز های دو کشور بسته بود.
این جلسات نشان‌ دهنده عزم جدی دولت ها برای اجرایی شدن این موضوع است.
وی پیرامون اتصال سیستم بانکی میر و شتاب افزود:
ایران سال‌ ها است با مشکل کارت های اعتباری بین المللی دست به گریبان است و روسیه در این عرصه تازه وارد محسوب می‌شود ما با پرداخت های نقدی که برای مسافرانی که از ایران خارج می شوند یا گردشگران خارجی که به ایران وارد می شوند این موضوع را حل کردیم اما پرداخت‌ های نقدی هم مشکل امنیت و سرقت دارد و هم محدودیت میزان که قطعا به ضرر ایران است.
ایران به عنوان یک مقصد ارزان قیمت می تواند مقصدی مناسب برای خرید باشد، ما به شدت استقبال می کنیم که امکان تبادل با میر کارت در ایران راه اندازی شود اما این مسئله کاملا تخصصی است که سیستم های مالی و بانکداری دو کشور باید با یکدیگر به نتیجه برسد اما قطعاً این موضوع یکی از مطالبات ما از سیستم های بانکی ایران و وزارت امور خارجه است که به نتیجه سریع‌ تری برسیم.
دیمیان سمیلیتس رئیس اداره همکاریهای بین المللی روسیه نیز پیرامون معضلات اتصال سیستم های بانکی دو کشور گفت:
مذاکرات در این زمینه در حال انجام است و سیستم کارت بانکی میر که در روسیه استفاده میشود تجربه خوبی در تمام دنیا و کشورهای مختلف داشته در بلاروس و قرقیزستان از سیستم بانکی میر استفاده شده و پاسخ مورد نیاز را داده.
راه اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
راه اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران
قطعاً من نیز پس از بازگشت به روسیه این موضوع را با نماینده بانک مرکزی مطرح خواهم کرد و علت تعلل را جویا می شوم، ما بسیار علاقمندیم که تعاملات در سطح گردشگری ارتقا پیدا کند و قطعاً این مشکلات کار را سخت می‌کند اما تمام تلاش ما این است که مسائل و مشکلاتی که امروز وجود دارد حل شود.
وی جذابیت های ایران برای روس ها را اینگونه برشمرد:
علایق افراد متفاوت است اما به نظر من یک پاکت کامل تفریحی و گردشگری از ایران مورد استقبال روسها قرار میگیرد.
ایران یک کشور شاخص با پتانسیل های بالا است و به نظر من برای بازدید یک شهروند روس از ایران بهتر است پکیجی از شهر های تاریخی مانند اصفهان، یزد و شیراز باشد که شامل آثار تاریخی و آثار باستانی شود و مقبره های مشاهیر ایرانی نیز در این بسته گنجانده شود، کوههای ایران نیز قطعا مورد استقبال گردشگران روس واقع می شود که ورزش های زمستانی با قیمت مناسب در آن مورد استفاده قرار میگیرد.
برای مثال شخصا به شدت علاقه داشتم تا از کوههای اطراف تهران بازدید کنم و در آنها کوهنوردی کنم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала