گزارش و تحلیل

ائتلاف جامع برعلیه ظلم وستم

© Photo / IRNAراهپیمایی اربعین
راهپیمایی اربعین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اشتراک
یک بار دیگر بزرگترین تجمع بشری برای فریاد خشم بر علیه ظلم و ستم برگزار شد.
گو اینکه عنوان استقبال بی نظیر از مراسم اربعین گرامیداشت یاد امام حسین (ع) می باشد اما واقعیت این است که این نام با مبارزه بر علیه ظلم و ستم گره خورده و آنهایی که در این مراسم شرکت می کنند عملا تلاش دارند که آرمان مبارزه با ظلم و ستم را زنده نگه دارند.
فرقی نمی کند شما اهل کدام فرقه باشید و یا تابع کدام دین و مذهب باشید، همین که با ظلم و ستم مبارزه می کنید حسینی به حساب می آیید.
گو اینکه اکثر افرادی که در مراسم شرکت می کنند اهل تشیع هستند اما اینگونه نیست که همه شان شیعه باشند و یا حتی مسلمان باشند، افراد زیادی را در این مراسم می توانید ببینید که نه مسلمان هستند و نه شیعه و فقط به دلیل آرمان امام حسین (ع) در مبارزه با ظلم و سلم به احیا کنندگان این مراسم می پیوندند.
امروزه هم همان روحیه حسینی است که موجب آن شده تا ستمگران جهان از حرکت حسینیان واهمه داشته باشند.
علیرغم تلاشهای مذبوحانه دشمنان ولی دیدیم که مراسم اربعین امسال هم به مانند سالهای قبل و حتی باشکوه تر برگزار شد.
علیرغم اینکه دشمنان تلاش کردند میان مردم عراق تفرقه بیاندازند و آنها را به جنگ و درگیری داخلی بکشانند اما دیدیم که این مراسم بابی شد برای وحدت میان مردم عراق و کنار گذاشتن اختلافات و شکست فتنه دشمنان.
چرا تلاش برای به هم زدن مراسم اربعین شدت گرفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
گزارش و تحلیل
چرا تلاش برای به هم زدن مراسم اربعین شدت گرفته
علیرغم همه تهدید هایی که دشمنان بر علیه ایرانی ها راه انداختند تا کاری کنند ایرانی ها از شرکت در این مراسم صرف نظر کنند نه فقط تعداد ایرانی های حاضر در این مراسم بسیار بیشتر از سالهای قبل بود بلکه همان هایی که دشمنان روی ایجاد تفرقه میان آنها و ایران حساب باز کرده بودند درب خانه هایشان را برای ایرانی ها باز کردند و مهماندار آنها شدند.
امروزه اگر سید حسن نصر الله با اقتدار در مقابل اسرائیل می ایستد و می تواند این دشمن که مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات غربی است را در حد خود نگه دارد، به این دلیل است که وی از پشتوانه یاران حسین برخوردار است.
امروزه اگر مردم لبنان از مسلمان گرفته تا مسیحی، از با دین گرفته تا بی دین، از مومن گرفته تا غیر مومن امیدی دارند که اسرائیل جسارت نکند به حق سرزمینی آنها تجاوز کند و نفت و گاز آنها را از آن خود کند همین حزب الله لبنان و همانا حمایت حسینیان از آنها است.
اگر مردم سوریه، یمن، عراق، فلسطین و... میتوانند بر علیه ظلمی که بر علیه آنها اعمال می شود بایستند همان پشتوانه حسینی است که پشت آنها است.
اگر ایرانیان می توانند در مقابل ظلم و ستم آمریکا بایستند همان روحیه حسینی است که در خونشان می باشد.
روزی روزگاری آمریکایی ها صدام حسین را تشویق کردند که به ایرانی ها حمله کند و همه کشورهای متحد خود را پشت وی قرار دادند و با همه توان هم خود وهم متحدینشان از عراق حمایت کردند.
اما چه شد؟
به دلیل روحیه حسینی که در میان رزمندگان ایرانی وجود داشت آنها توانستند در مقابل پیشرفته ترین تسلیحات در اختیار عراق مقاومت کنند.
امروزه اگر آمریکایی ها و یا اسرائیلی ها جسارت نمی کنند به ایران تعدی کنند به این دلیل است که می دانند که حسینیان کل جهان به حمایت از ایران بپا خواهند خواست.
آرمان حسینی مرز نمی شناسد و باید بدانیم که همین آرمان حسینی بی مرز است که امروزه توانسته در مقابل ظلم و ستم آمریکا و متحدین اش بایستد و تا زمانی که این آرمان زنده است مطمئن باشید دشمنان آن مرده خواهند بود.
آرمان حسین آرمان همه آزادیخواهان جهان که در حال مبارزه با ظلم و ستم هستند می باشند فرقی ندارد که اینها از چه دین و یا عقیده و یا ایدئولوژی یا رنگ پوست و یا ... باشند، همین که مبارز بر علیه ظلم و ستم هستند پس حسینی می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала