گزارش و تحلیل

چرا تلاش برای به هم زدن مراسم اربعین شدت گرفته

© Photo / IRNAچرا تلاش برای به هم زدن مراسم اربعین شدت گرفته
چرا تلاش برای به هم زدن مراسم اربعین شدت گرفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
اشتراک
مراسم اربعین بزرگترین مراسم ایدئولوژیک است که سالانه در جهان راه اندازی می گردد.
کلا هیچ مراسمی نداریم که چیزی حدود 20 ملیون نفر سالانه در آن شرکت کنند.
حد اقل تا جایی که بنده مطالعه کرده ام حتی در تاریخ هم مراسمی که در این حد باشد وجود ندارد.
اگر این مراسم را با مراسمی مانند حج که سالانه برگزار می شود مقایسه کنید می بینید در حج چیزی حدود یک تا یک و نیم ملیون نفر سالانه شرکت می کنند و سالی نیست که این مراسم با مشکلاتی مواجه نشود، آن هم با بودجه های کلانی که عربستان سعودی برای نظم دادن به این مراسم هزینه می کند در حالی که نظم مراسم اربعین عموما نظمی مردمی است و نه حکومتی.
برخی ممکن است که بحث کنند چرا عبارت مراسم ایدئولوژیک را در ابتدای بحث انتخاب کردم و عبارت مثلا مراسم دینی یا مذهبی را انتخاب نکردم.
بله مراسم اربعین یک مراسم اعتقادی و مذهبی هم است اما آنچه برای دشمنان نمود دارد بعد فلسفی وایدئولوژیک ماجرا است.
علیرغم اینکه بسیاری سعی می کنند این مراسم را محدود به اعتقادات تشیع کنند ولی مشاهده می کنیم که بسیاری افراد غیر شیعه نیز در این مراسم مشارکت دارند، حتی افراد غیر مسلمان هم شرکت می کنند.
اینجا است که می توان گفت بحث دیگر از بحث یک مراسم صرفا مذهبی می گذرد و به بحث ایدئولوژیک تبدیل می شود.
مقام عراقی از آمادگی برای تسهیل در تردد زوار ایرانی در اربعین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
مقام عراقی از آمادگی برای تسهیل در تردد زوار ایرانی در اربعین خبر داد
ایدئولوژی ای که امام حسین (ع) بیش از 1400 سال پیش برای مقابله با ظلم و ستم و استبداد بنا نهادند و امروزه مورد توجه انسان ها می باشد.
بر اساس همین ایدئولوژی می باشد که امروزه جبهه ای به عنوان جبهه مقاومت تشکیل شده و از مرزهای چین گرفته تا دریای مدیترانه و شمال آفریقا و دریای سرخ را در بر گرفته.
بر اساس همین ایدئولوژی است که دیگر مرزهایی که توسط استعمارگران در منطقه ترسیم شده اعتباری ندارد و ایرانی ها در مقابله با تهدید های دشمنانی مثل آمریکا و اسرائیل پشتشان به متحدانشان در منطقه گرم است و متحدان هم پشتشان به ایران گرم است.
بله، همه تحلیلگران خبره متفق القول هستند وقتی آمریکایی ها به افغانستان و عراق لشکر کشی کردند هدفشان محاصره ایران و در نهایت تصرف آن وپیاده سازی نقشه اصلی خود مبنی بر تجزیه منطقه بود.
به یکباره آمریکایی ها به خود آمدند و دیدند که به جای اینکه آنها ایرانی ها را محاصره کنند این ایران و متحدین اش هستند که آنها را به تله کشانده اند و نیروهای آمریکایی را محاصره کرده اند وهر قدمی بردارند احتمال اینکه هزاران سربازشان کشته شوند وجود دارد.
شاید اسرائیل تجهیزات مورد نیازخود برای انجام عملیات نظامی بر علیه اهداف زیر بنایی ایران را داشته باشد، اما چه کسی است که نداند ترس اصلی اسرائیل از واکنش بعدی ایران ومتحدین ایران می باشد.
مرز ایران و عراق بسته شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
پذیرش زائران اربعین در چهار مرز ایران با عراق
ایران موشک های دوربرد بالستیک در اختیار دارد، ولی این موشک ها چیزی حدود نیم ساعت وقت نیاز دارد که به اسرائیل برسد در حالی که موشک هایی که متحدین ایران در اختیار دارند چیزی حدود 20 تا 30 ثانیه نیاز دارد تا هر نقطه ای در اسرائیل را هدف قرار دهد وهیچ سامانه دفاعی ای وجود ندارد تا بتواند جلوی حجم بالای موشک های موجود را بگیرد.
اگراسرائیل جسارت نمی کند تا وارد آب های سرزمینی لبنان شود و به گاز مردم لبنان دست اندازد به این دلیل است که می داند اگر وارد این آبهای سرزمینی شود حزب الله لبنان همه چیز اش را به آتش می کشد.
چه کس این قدرت را به لبنانی ها داده تا بتوانند در مقابل اسرائیل با آن همه پشتوانه بایستد، برادران عرب؟ خیر، ایران وجبهه مقاومت.
طبق گزارش دبیر کل اسبق سازمان ملل نیروهای بیش از 85 کشور در حال جنگ بر علیه دولت سوریه بودند و تنها حامی دولت سوریه جبهه مقاومت به پشتوانه ایران بود و هیچ منطقی از نظر نظامی وجود نداشت که بر اساس آن باور شود حکومت سوریه سقوط نخواهد کرد.
اما چه شد؟
امروزه دولت سوریه موفق شده بخش اعظم سرزمین های خود را از بیگانگان پس بگیرد و بر دشمنان چیره شود.
یا در عراق، آمریکایی ها، طبق گفته خودشان، چند هزار ملیارد دلار خرج کردند تا در عراق چه کار کنند؟ عراق را به هم بریزند وداعش را درست کنند.
که بود که داعش را نابود کرد؟ جبهه مقاومت.
در یمن بیش از هفت سال متحدین آمریکا با انواع و اقسام تسلیحات با مردم یمن جنگیدند، چه شد؟
چون حمایت جبهه مقاومت پشت مردم یمن بود هفت سال حتی یک وجب هم نتوانستند پیشرفت کنند.
اصلا چرا دور می روید.
همین غزه.
مساحت غزه چیزی حدود 45 کیلومتر مربع می باشد.
آیا می دانید یعنی چه؟
فقط با شهر تهران که مساحت اش 730 کیلومتر مربع است تا متوجه شوید یعنی چه.
سالها است که غزه به خاری در پشت اسرائیل تبدیل شده و اسرائیلی ها با همه توانمندی کذایی نظامی خود و تمام حمایت های سیاسی و اقتصادی و نظامی بین المللی در آن مانده اند.
چرا؟
چون حمایت جبهه مقاومت پشت مردم غزه است.
ممکن است بسیاری تحت تاثیر فضاسازی رسانه ای دشمنان قرار گرفته باشند، اما پیشنهاد می کنم یک بار هم که شده خودشان با خودشان خلوت کنند و فکر کنند اینهایی که می گویم یعنی چه.
اینهایی که می گویم در همان ایدئولوژی حسینی که اساس آن مقابله با ظلم و ستم است خلاصه شده و نماد آن هم همان مراسم اربعین است که برگزار می شود و خوب طبیعی است دشمنان به هر وسیله ای شده تلاش داشته باشند تا به این نماد مبارزه با ظلم و ستم ضربه بزنند.
در پایان هم باید گفت اگر طی 1400 سال گذشته آنها توانستند کاری کنند امروزه این مراسم با این شکوه برگزار نمی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала