- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آنتونوف درباره عواقب احتمالی ارسال موشک های ATACMS به اوکراین هشدار داد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونوف درباره عواقب احتمالی ارسال موشک های ATACMS به اوکراین هشدار داد
آنتونوف درباره عواقب احتمالی ارسال موشک های ATACMS به اوکراین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2022
اشتراک
آنتونوف: تحویل موشک های ATACMS به اوکراین می تواند منجر به درگیری بین ایالات متحده و روسیه شود.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت: تحویل موشک های بالستیک آمریکایی ATACMS به اوکراین نشانه دخالت واشنگتن در درگیری نظامی با مسکو است.
وی تصریح کرد: این گلوله ها برای حمله به اهدافی در فاصله 300 کیلومتری طراحی شده اند. به گفته وی، اگر کیف چنین تسلیحاتی را دریافت کند، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تأسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل در منطقه تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت.
آنتونوف خاطر نشان کرد: چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است.
رئیس هیئت دیپلماتیک افزود که نیروهای مسلح اوکراین "به طور مداوم هنجارهای حقوق بشردوستانه را نقض می کنند" حتی در مناطقی که کیف آن را متعلق به خود می داند. این دیپلمات خاطرنشان کرد که اگر این اتفاق در رابطه با جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک رخ دهد، بدون شک با حضور موشک‌های دوربرد آمریکایی، نیروهای مسلح اوکراین شروع به گلوله باران خاک روسیه خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала