گاردین: آمریکایی ها به طور کامل برای جنگ داخلی آماده می شوند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر گاردین: آمریکایی ها به طور کامل برای جنگ داخلی آماده می شوند
گاردین: آمریکایی ها به طور کامل برای جنگ داخلی آماده می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
آمریکایی ها با خرید اسلحه و سنگر برای جنگ داخلی آمریکا آماده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، آروا مهدوی، ستون نویس گاردین می نویسد، آمریکایی ها با خرید سلاح های سبک و ساختن پناهگاه های زیرزمینی، خود را برای تفرقه احتمالی در جامعه و درگیری در ایالات متحده آمریکا آماده می کنند.
خیلی وقت پیش، اگر می‌گفتید جنگ داخلی در ایالات متحده آمریکا قریب‌الوقوع است، مردم فکر می‌کردند کمی دیوانه هستید. اکنون اوضاع فرق کرده است: طبق نظرسنجی اخیر YouGov، بیش از 40 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که جنگ داخلی در ایالات متحده آمریکا در حال وقوع است. حداقل درجه ای از جنگ داخلی در دهه آینده رخ می دهد".
ترس آمریکا از آغاز جنگ میهنی جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2022
ترس آمریکا از آغاز جنگ داخلی جدید
به گفته نویسنده، ساکنان این کشور از شیوع گسترده خشونت نمی ترسند، بلکه کاملاً برای آن آماده می شوند. ثروتمندترین بخش جمعیت (حدود یک درصد) در حال خرید پناهگاه های روز قیامت هستند که مجهز به انباری و مبلمان مجلل هستند.
پیش از این نیز همین روزنامه در مقاله ای نوشت که بی اعتمادی فزاینده به نهادهای سیاسی در ایالات متحده نشان می دهد که این کشور ممکن است در آستانه یک درگیری داخلی جدید باشد.
به گفته این نشریه،به هشدارهای دکتر گارن وینتموت، بنیانگذار مرکز تحقیقات کالیفرنیا برای مطالعه خشونت با اسلحه، در مورد جنگ داخلی قریب الوقوع در آمریکا می خندند و آنها را "حرف های دیوانه" می خوانند. با این حال، نظرسنجی انجام شده توسط این مرکز در ماه ژوئیه او را بهت زده کرد. مشخص شد که نیمی از آمریکایی ها انتظار دارند در چند سال آینده یک جنگ داخلی رخ دهد و از هر پنج ساکن ایالات متحده یک نفر معتقد است که خشونت سیاسی در برخی شرایط موجه است. علاوه بر این، تا 40 درصد از آمریکایی ها گفتند که داشتن یک رهبر قوی مهمتر از دموکراسی باقی ماندن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала