پوتین و رئیسی در نشست سازمان همکاری شانگهای درباره برجام گفت و گو می کنند

© Sputnik / Michael Klimentyevپوتین و رئیسی در نشست سازمان همکاری شانگهای درباره برجام گفت و گو می کنند
پوتین و رئیسی در نشست سازمان همکاری شانگهای درباره برجام  گفت و گو می کنند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار دوجانبه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند، از جمله در مورد وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران بحث و گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که پوتین و رئیسی در نشست سازمان همکاری شانگهای درباره برجام گفت و گو می کنند.
وی افزود: "[پوتین و رئیسی] درباره وضعیت برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد. می‌دانید که روسیه طرفدار بازگرداندن این توافق هسته‌ای به شکلی است که در سال 2015 با قطعنامه 2231 شورای امنیت [سازمان ملل] تصویب شد و روسیه طرفدار بازگرداندن این توافق هسته‌ای است."
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
امیدواری روسیه به احیای برجام
اوشاکوف گفت، به تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که وضعیت پیرامون برجام در نهایت حل خواهد شد.
به گفته وی، موضوعات همکاری های دوجانبه بین کشورها و همچنین عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای در دستور کار قرار خواهد گرفت. اوشاکوف در پایان گفت: "این روند از مدت ها پیش آغاز شده است، اکنون به اتمام نزدیک شده است، البته رهبران در مورد این موضوع با یکدیگر بحث خواهند کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала