دفتر زلنسکی پروژه ای برای تضمین های امنیتی اوکراین ارائه کرد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
پیشنهادات اوکراین شامل امضای معاهده امنیتی کی یف است که شرکت کنندگان آن می توانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، لهستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، استرالیا، ترکیه، کشورهای بالتیک، شمال، مرکز و شرق اروپا به عنوان ضامن باشند.
به گزارش اسپوتنیک، سندی با عنوان "پیمان امنیتی کیف" روز سه شنبه در وب سایت دفتر زلنسکی منتشر شد.
در این بیانیه آمده است: تضمین های امنیتی باید مثبت و به وضوح بیان شود. آنها مجموعه ای از تعهدات گروه ضامن را همراه با اوکراین تشریح خواهند کرد. آنها باید بر اساس توافقات دوجانبه الزام آور باشند، اما در یک سند مشارکت استراتژیک مشترک به نام پیمان امنیتی کی یف ترکیب شوند.
خاطرنشان می شود: قوی ترین تضمین امنیت برای اوکراین توانایی دفاع از خود است... این مستلزم سال ها سرمایه گذاری پایدار در پایگاه صنعتی دفاعی اوکراین، انتقال تسلیحات در مقیاس بزرگ و پشتیبانی اطلاعاتی از سوی متحدان، مأموریت های آموزشی فشرده و تمرین های مشترک تحت نظارت اتحادیه اروپا و ناتو است.
بر اساس متن پیش نویس سند ضمانت های امنیتی کی یف، کشورهایی که ضمانت های امنیتی اوکراین را امضا کرده اند، در صورت تجاوز به اوکراین، باید به اوکراین کمک نظامی کنند.
کی یف پیشنهاد می کند : (1) "اقدامات پیشگیرانه" با ماهیت نظامی، مالی، زیرساختی، فنی و اطلاعاتی، (2) "اقداماتی که باید بدون تأخیر در صورت تجاوز جدید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اتخاذ شود "، (3) "یک بسته تحریمی تمام عیار" و (4) توافقنامه در مورد تامین سیستم های دفاع هوایی / دفاع موشکی مدرن به اوکراین.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала