گزارش و تحلیل

غرب، تیم زلنسکی را به غارت اوکراین متهم کرد

غرب، تیم زلنسکی را به غارت اوکراین متهم کرد
غرب، تیم زلنسکی را به غارت اوکراین متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
اشتراک
در سال 2015، آمریکا و اتحادیه اروپا یک سازمان خاص برای کنترل خارجی اوکراین ایجاد کردند – اداره ملی مبارزه با فساد - NABU. اکنون این نهاد چکار می کند؟
اسپوتنیک، یوگنی شِوچنکو نماینده این سازمان گفت که تقریباً تمام کمک های بشردوستانه در استان زاپوروژیهبه سرقت رفته است. مطلب سر 22 کانتینر دریایی، 389 واگن راه آهن، 220 کامیون است. اجناس مسروقه در فروشگاه های محلی با قیمت 300 درصد گران تر به فروش رسید.
افراد مظنون، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، آندری یِرماک، معاون او، کریل تیموشنکو، رئیس فراکسیون "خدمتگزار مردم" در پارلمان، دیوید آراخامیا و دوستش Vemir Davityan هستند. به گفته NABU ، آنها یک طرح جنایی ایجاد کردند که شرکت کنندگان در آن رئیس اداره نظامی زاپوروژیه Oleksandr Starukhو معاون وی Zlata Nekrasova بودند.
شِوچنکو تاکید کرد که خانواده های تیموشنکو، داویتیان و نکراسووا در وین هستند. در همان زمان، یک ماه قبل از رسوایی، نکراسووا نشان اولگا همسر شاهزاده را از دست رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی دریافت کرد. این نشان به زنان برای خدمات برجسته به نفع اوکراین اعطا می شود. جالب اینجاست که در ماه مه، این نشان به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اهدا شد.
ماموران SBU – سرویس ویژه اوکراین بیش از 20 بازرسی در دفاتر مدیریت Zaporozhye، در خانه های مظنونان و در انبارها انجام دادند. آنها اسلحه های گرم ثبت نشده و مقادیر زیادی پول نقد کشف کردند.
نیروهای مسلح اوکراین در حال تدارک یک حمله بزرگ در منطقه نیروگاه زاپوروژیا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
نیروهای مسلح اوکراین در حال تدارک یک حمله بزرگ در منطقه نیروگاه زاپوروژیا هستند
سرقت در اوکراین هیچ کس را شگفت زده نمی کند. به خوبی شناخته شده است که هم کمک های بشردوستانه و هم خریدهای هدفمند برای ارتش اغلب در مغازه ها و بازارها جمع می شود. نیروهای امنیتی نه تنها در زاپوروژیه، بلکه در مناطق اودِسا و دنِپروپتروفسک نیز علیه مقامات ادعایی دارند. اما تحقیقات پرونده‌های فساد مرتبط با مقامات ارشد تا کنون وتو شده بود تا "ایمان اوکراینی‌ها به کشور خودشان تضعیف نگردد." رسانه های محلی می نویسند که با اولین حمله گسترده به مقامات فاسد در سال 2022، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به کی یف پیام می دهند که اختلاس را تحمل نخواهند کرد. رای دهندگان غربی نمی خواهند حمایت آنها از اوکراین بیهوده باشد.
شرکای خارجی نیز از اینکه زلنسکی تلاش می کند قدرت را در دستان خود متمرکز کند، ناراضی هستند. در تابستان، یکی از مشهورترین لابی‌گران اوکراین در ایالات متحده، معاون مجلس نمایندگان خانم ویکتوریا اسپارتز، در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، اشاره کرد که رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین آندری یِرماک کمک های خارجی را برای اهداف دیگر خرج می کند. و حتی بدگمانی داشته که وی برای مسکو کار می کند. در پاسخ، یرماک کمپین رسانه ای را برای بی اعتبار کردن این زن آمریکایی که گفته می شود به گروگان روایت های روسی گرفته شده بود، راه اندازی کرد. و از رئیس دفاع محلی دنیپرو، ایگور کوربان، که به اسپارتز درباره فساد در دفتر ریاست جمهوری اطلاع داد، پاسپورت اوکراینی او را گرفتند.
Военнослужащие РФ на шоссе возле границы с Украиной в Белгородской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش روسیه به نیروهای اوکراینی در منطقه خارکف
نافرمان - برو بیرون!
NABU یک نهاد مستقل قدرت اجرایی اوکراین محسوب می شود. در ابتدا، متصدیان غربی امیدوار بودند که به اوکراین کمک کنند. اما زمانی که آنها متوجه شدند که این وضعیت قابل تغییر نیست، این دفتر به یک ساختار قدرت برای سرکوب بازرگانان و سیاستمداران متکبر تبدیل شد.
ولادیمیر ژاریخین، معاون مؤسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع، خاطرنشان می کند که متحدان کی یف به سرقت کمک های بشردوستانه واکنشی نشان ندادند، زیرا آنها مدارک رسوا کننده را مربوط به بازیگران اصلی جمع آوری می کردند. ظاهرا اکنون آمریکا به این نتیجه رسیده است که یرماک از کنترل خارج شده و بازی سیاسی خود را آغاز کرده است. این کارشناس گفت: هر گونه فعالیتی مستقل از سوی واشنگتن به عنوان یک تهدید بالقوه تلقی می شود که باید از بین برده شود. نظر مشابهی توسط دانشمند علوم سیاسی الکساندر دودچاک بیان شده است: "هرچقدر هم که یرماک تأثیرگذار باشد، ولی کشور او هنوز هم تحت کنترل خارجی است. علاوه بر این، موضع رئیس او - زلنسکی اکنون بسیار آسیب پذیر است."
در این زمینه، حزب خدمتگزار مردم زلنسکی اصلاحیه ای را در قانون برکناری رئیس NABU به دلیل تخلفات مربوط به فساد پیشنهاد کرد. با این حال، این کار چیزی را تغییر نخواهد داد - مقامات اوکراینی قادر به مقاومت در برابر متصدیان خود نیستند. یرماک یا موقعیت خود را از دست می دهد یا فقط می تواند بگوید "بله!" و "انجام خواهد شد!"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала