نیروهای مسلح اوکراین در حال تدارک یک حمله بزرگ در منطقه نیروگاه زاپوروژیا هستند

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای مسلح اوکراین در حال تدارک یک حمله بزرگ در منطقه نیروگاه زاپوروژیا هستند
نیروهای مسلح اوکراین در حال تدارک یک حمله بزرگ در منطقه نیروگاه زاپوروژیا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
اشتراک
روگوف: نیروهای اوکراینی در حال برنامه ریزی یک حمله گسترده در منطقه نیروگاه هسته ای زاپوروژیا هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، نماینده دولت محلی، گفت: نیروهای اوکراینی در حال برنامه ریزی یک حمله گسترده در منطقه نیروگاه هسته ای زاپوروژیا هستند.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح اوکراین در حال استقرار سامانه های موشک پرتاب چندگانه هیمارس و هویتزرهای M777 در منطقه خط تماس هستند. حمله نظامیان اوکراینی در منطقه خود نیروگاه هسته ای و همچنین گذرگاه ها و "کمی به سمت شرق" در حال آماده شدن است.
روگوف تاکید کرد که "ستیزه جویان زلنسکی به تروریسم هسته ای ادامه می دهند".
نیروگاه هسته ای زاپوروژیا در ساحل چپ دنیپردر نزدیکی شهر انرهودار قرار دارد. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است. از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم حملات توپخانه ای را در انرهودار و در مجاورت نیروگاه هسته ای انجام می دهند.
هفته گذشته، ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، از این نیروگاه بازدید کردند. این سازمان گزارش نهایی خود را منتشر کرد که در آن خواستار پایان دادن به گلوله باران نیروگاه هسته ای و اطراف آن شد، زیرا این امر می تواند به تجهیزات حیاتی آسیب برساند و مواد رادیواکتیو را بدون محدودیت منتشر کند. دو نماینده آژانس در حال حاضر در ایستگاه مشغول به کار هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала