- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گروسی: فورا یک "منطقه امنیتی" در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا احداث شود

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر گروسی: فورا یک "منطقه امنیتی" در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا احداث شود
گروسی: فورا یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا احداث شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
اشتراک
رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی، گروسی خواستار ایجاد فوری یک "منطقه امنیتی" در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی خواستار ایجاد یک "منطقه امنیتی" در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا احداث شد.
رافائل گروسی، از اخبار مربوط به احیای برق در انرگودار استقبال می کند، اما همچنان نگران وضعیت نیروگاه زاپروروژیا در بحبوحه گلوله باران است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی نوشت: نیاز فوری به ایجاد یک منطقه حائل امنیتی هسته‌ای و فیزیکی در اطراف ژاپوروژیا وجود دارد، رایزنی‌ها آغاز شده است.
پیش از این، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: "رژیم کی‌یف به منظور بی‌ثبات کردن اوضاع در سرزمین‌های آزاد شده توسط نیروهای مسلح روسیه و ایجاد رنج برای مردم غیرنظامی، به گلوله باران عمدی زیرساخت‌های انرژی مانند تأسیسات تولید، پست‌های ترانسفورماتور و خطوط برق ادامه می‌دهد".
کیََ‌یف از اول سپتامبر 26 بار قلمرو نیروگاه زاپوروژیا را گلوله باران کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2022
کیََ‌یف از اول سپتامبر 26 بار قلمرو نیروگاه زاپوروژیا را گلوله باران کرد
وزارت دفاع روسیه افزود: بدین ترتیب، از اول سپتامبر، قلمرو نیروگاه اتمی زاپوروژیا و شهر انرگودار26 بار مورد گلوله باران توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین از جمله در قلمرو نیروگاه هسته ای قرار گرفته است. همزمان بر اثر آتش سوزی هدفمند پست ترانسفورماتور در 6 سپتامبر و خط برق در 8 سپتامبر، شهر انرگودار دو بار بدون برق ماند.
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوریژیا در منطقه "انرگودار" در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوریژیا توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران منطقه "انرگودار"، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در مجاورت این شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала