گزارش و تحلیل

غرب نتوانسته مسکو را منزوی کند: بیماری وحشت غرب از روسیه شدت یافت

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر غرب نتوانسته مسکو را منزوی کند: بیماری وحشت غرب از روسیه شدت یافت
غرب نتوانسته مسکو را منزوی کند: بیماری وحشت غرب از روسیه شدت یافت   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
گلوبال تایمز در مقاله ای می نویسد که فعالیت‌های بین‌المللی روسیه غرب را عصبانی کرده، ولی تلاش منزوی کردن مسکو محکوم به شکست است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله هیئت تحریریه روزنامه پرشمارگان چینی گلوبال تایمز می نویسد: از 5 تا 8 سپتامبر، هفتمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک واقع در خاور دور روسیه برگزار شد. بیش از پنج هزار نماینده از 67 کشور و منطقه در آن حضور داشتند. در چارچوب این مجمع، روسیه به همراه چین، ویتنام، میانمار و سایر کشورها همکاری های دوجانبه و چندجانبه در زمینه های مختلف از جمله انرژی و غذا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. اگرچه این یک رویداد کاملاً رایج در تجارت و فعالیت های اقتصادی جهانی بود، اما غرب تلاش کرد شواهدی از کمک های پنهان پکن به مسکو را پیدا کند و حتی چین را به عدم خویشتن داری در همکاری با روسیه متهم کرد. این کار بی پروا و مضحک به نظر می رسید.
درگیری در اوکراین و شدیدترین تحریم های آمریکا بدون شک به تشدید فعالیت های روسیه در شرق کمک کرد. با این وجود، نکته اصلی در این فرایند - گرایش های جهانی است.
اولین مجمع اقتصادی شرق در سال 2015 برگزار شد. و از آن زمان، به "پنجره ای" برای ادغام مسکو با منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شد. این منطقه می‌تواند به الگوی صلح و ثبات تبدیل گردد و کلیدی است برای گسترش همکاری‌های جهانی. توسعه هر کشور بزرگی بدون همکاری با منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه با چین، غیرممکن است. به عنوان مثال، حجم تجارت بین واشنگتن و پکن به طور مداوم به بالاترین حد خود می رسد.
سقف قیمت برای گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
قمار اتحادیه اروپا بر سر قیمت گاز روسیه
روسیه و چین کشورهای همسایه دوست هستند و تعمیق مبادلات تجاری و اقتصادی بین آنها کاملا طبیعی است. اما برخی در آمریکا و اروپا نگران شکست تحریم های خود هستند.و این یک روان رنجوری آشکار است. غرب صلاحیت و اختیارات مداخله در امور همکاری سایر کشورها را ندارد. غرب هنوز می‌تواند "اثر ترمز کننده " خاصی داشته باشد، زیرا سیاست‌های زورگویی بیرحمانه هنوز یک واقعیت سیاست بین‌الملل است. اما در شرایطی که این کشورها به اصل دیپلماسی مستقل پایبند هستند، زورگویی کارگر نیست. اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آسیا و اقیانوسیه هرگز مبادلات اقتصادی با مسکو را متوقف نکرده اند. در تمام دنیا هم همینطور است.
ایالات متحده نگران استفاده از ارزهای ملی در معاملات گاز طبیعی است. اما تضعیف اعتماد به دلار یکی از پیامدهای "تصادفی" سیاست تحریمی آمریکاست.
انزوای آمریکا افزایش می یابد. به عنوان مثال، هند در ژوئیه یک مکانیسم تسویه حساب جدید برای معاملات تجاری بین المللی به روپیه را اعلام کرد. و از سوی پکن نیز هیچ "جبران ضرر علیه ایالات متحده" وجود ندارد. چین و روسیه سال هاست که اجرای تسویه حساب ها با ارزهای ملی را ترویج می کنند. چین به سادگی نیازی به متمرکز شدن تنها بر ارتباط با آمریکا ندارد. توسعه همکاری بین کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و مسکو به احساسات ضد روسی برخی کشورها بستگی ندارد. پکن انرژی و مواد غذایی پوتین را برای بهبود زندگی مردم خود می خرد. سایر کشورهای در حال توسعه نیز از جمله تایلند، هند، ویتنام همین منطق را دنبال می کنند. همکاری متقابل سودمند حق مشروع دولت های مستقل است.
این حق باید جسورانه و بدون ترس از تهدید از سوی هر کشوری نگه داشته شده و تقویت شود. و آنچه واقعاً باید مهار شود تب ژئوپلیتیکی است که غرب را فرا گرفته است. آمريكا در تلاش است با تشكيل چنان افكار عمومي بين‌المللي كه روسيه و چين را به هم مرتبط مي‌كند، تا اين دو كشور را با كمترين هزينه سركوب كند.
پکن می گوید چین به روابط آینده با روسیه اطمینان دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
پکن می گوید چین به روابط آینده با روسیه اطمینان دارد
با این حال، همکاری بین روسیه و چین یک فعالیت آشکار است که کشور ثالثی را حذف یا هدف قرار نمی دهد. پکن و مسکو را نمی‌توان به زور به هم مرتبط کرد و نمی‌توان موقعیتی ایجاد کرد تا آنها وارد جنگ با همدیگر شوند. این احتمالاً همان چیزی است که نخبگان اروپایی-آمریکایی را متحیر می کند. خوشبختانه برای ما این است که عملکرد جهان به اراده غرب بستگی ندارد.
کامنت خوانندگان
APElX2Oe
عدم وجود اتحاد به معنای امتناع از همکاری نیست. ما باید همکاری با مسکو را توسعه دهیم، نقاط قوت یکدیگر را تکمیل کنیم و به طور مشترک با تهدیدهای خارجی برای صلح منطقه مبارزه کنیم.
ZWWAyc
سیاستمداران بی شرم آمریکایی فقط وانمود می کنند که آقایون و جنتلمن هستند. آنها کشورهای اروپایی را تحریک می کنند تا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کنند تا تحویل نفت و گاز به آنها را قطع کنند و خودشان منابع روسیه را دوباره بفروشند و جیب خود را پر کنند. و تحریکات آنها به چین – مرغ بریان هم می خندد.
oXrV4W
چین با روسیه ائتلاف نخواهد کرد. اما اگر این اتفاق می افتاد، آمریکا دچار مشکل می شد.
jImErv
از چه نوع مهاری می توانیم صحبت کنیم؟ دو کشور مستقل در حال توسعه روابط خود هستند. اجازه دهید ایالات متحده بهتر است در اعمال وحشیانه خود در نقض اصل چین واحد خویشتن داری نشان دهد.
FuPz61
به خوبی نوشته شده! دولت و رسانه های آمریکا باید این مقاله را بخوانند.
515002951@qq.co
چین و روسیه در حال مبارزه با هژمونی هستند. آنها از کشورهای کوچک و متوسطی که آن دولت ها را سرکوب می کنند حمایت می کنند. این کار به تدریج منجر به سرنگونی هژمونی آمریکا خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала