تهدید زیستگاه‌های شتر‌ با فعالیت شرکت‌های نفتی در هویزه +عکس

© AFP 2023 / Mark Ralstonبرگزاری بزرگ ترین مسابقه شتردوانی در بیابان گبی
برگزاری بزرگ ترین مسابقه شتردوانی در بیابان گبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
فعالیت شرکت‌های نفتی در هویزه، تهدیدی برای زیستگاه شتر‌ها در این شهرستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری‌های ایرانی از تهدید زیستگاه شترها در شهرستان هویزه خبر می‌دهند. که این موضوع با واکنش‌های انتقادی کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.
موالی‌زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه، در خصوص پرورش شتر اظهار کرد: «بیش از ۴ هزار نفر شتر در شهرستان هویزه وجود دارد. در این زمینه یک واحد صنعتی پرورش شتر در هویزه داریم، اما بخش عمده‌ای از پرورش سنتی است و پرورش به صورت مدرن نیست. علاوه بر این صادرات شتر انجام نمی‌شود و کسی نیز برای خرید شتر به منظور صادرات به ما مراجعه نکرده است و فروش این شتر‌های پرورش‌یافته در داخل کشور انجام می‌شود.»
وی در خصوص استفاده از شتر‌های پرورش داده شده نیز عنوان کرد: برخی از این شتر‌ها برای استفاده از گوشت پرورش داده می‌شوند و به قصابی‌ها فرستاده می‌شوند. همچنین از پشم این شتر‌ها نیز استفاده می‌شود.
موالی‌زاده با اشاره بحث خشکسالی‌های اخیر در هویزه افزود: «در شرایط خشکسالی شتر‌ها نیازمند حمایت هستند و باید نسبت به تامین آب و علوفه مورد نیاز آن‌ها اقدام شود. با توجه به شرایط خشکسالی‌های چند سال اخیر، مراتع هویزه فقیر شده‌اند و در تامین علوفه شتر‌ها با مشکل مواجه هستیم. از طرفی با توجه به فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در منطقه هویزه، زیستگاه شتر‌ها با تهدید مواجه شده و همچنین وجود تاسیسات نفتی و خطوط انتقال، تردد شتر‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.»
این موضوع بازتاب منفی کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است. بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند پس از خشک شدن تالاب‌های ایران، اکنون شاهد تلف شدن حیوانات هستیم. سگ‌کشی‌ها، کشتن جوجه‌های یک روزه، دفن شدن گوسفندان زیر طوفان شن و حالا با از بین بردن زیستگاه شترها و خطر تلف شدن آنها روبرو هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала