خشکسالی اتحادیه اروپا بدترین بی آبی در ۵۰۰ سال اخیر

© Photo / Twitter/Alexander Gerstخشکسالی در اروپای مرکزی از ایستگاه فضایی بین المللی
خشکسالی در اروپای مرکزی از ایستگاه فضایی بین المللی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2022
اشتراک
کمیسیون اروپا هشدار داده است که کمبود بارندگی تأثیر بدی بر عملکرد کشاورزی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا روز سه شنبه با استناد به تحلیل جدیدی که توسط مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) منتشر شد، هشدار داد که اروپا در حال تجربه بدترین خشکسالی در پنج قرن اخیر است.
گزارش آگوست بر تأثیر مستمر آب و هوای شدید بر کشاورزی تأکید کرد. تقریباً نیمی از اتحادیه اروپا، یا ۴۷ درصد، به دلیل کمبود رطوبت در خاک، در شرایط هشدار قرار دارند، در حالی که ۱۷ درصد از اتحادیه اروپا به دلیل اثرات منفی آب و هوا بر محصولات در حالت آماده باش هستند. در بیانیه اشاره شده است که آنها با هم ۶۴ درصد اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.
دانشمندان پیش‌ بینی می‌کنند که بازدهی محصولات تابستانی به دلیل شرایط شدید کاهش یابد، زیرا عملکرد مزارع ذرت غلات، آفتابگردان و سویا بدترین ضربه را می‌زند و به ترتیب ۱۶، ۱۵ و ۱۲ درصد کاهش می‌یابد.
مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا اعلام کرد: با این حال، پوشش نقره ای در آن وجود دارد که محصولات زمستانه تا حدودی بازده بهتری داشتند.
به گفته کارشناسان مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا، خشکسالی کنونی همچنان بدترین خشکسالی از حداقل ۵۰۰ سال گذشته است. داده های نهایی در پایان فصل این ارزیابی اولیه را تایید می کند.
ماریا گابریل کمیسر اروپا برای نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان گفت: ترکیب خشکسالی شدید و امواج گرما "تنش بی‌سابقه‌ای" بر سطح آب در سراسر اتحادیه اروپا ایجاد کرد.
وی افزود: ما در حال حاضر متوجه فصل آتش سوزی های جنگلی هستیم که به طور معقولی بالاتر از میانگین است و تاثیر مهمی بر تولید محصولات دارد. این بیانیه می افزاید که این تأثیر فراتر از بخش کشاورزی است، زیرا رودخانه های کم عمق اروپا نمی توانند به اندازه ای که در شرایط عادی تولید می کنند، انرژی آبی تولید کنند، نیروگاه های صنعتی را خنک کنند یا به عنوان خطوط حمل و نقل عمل کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала